يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۹۱۳۳
شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶

فکرشهر: معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌ها برای تامین نیازهای استان در زمینه‌های مختلف گفت: وابستگی‌های استان بوشهر کاهش می‌یابد.

به گزارش فکرشهر از مهر، علی باستین عصر جمعه در آئین آغاز عملیات اجرایی یک پروژه در بندر ریگ شهرستان گناوه اظهار داشت: جنگ امروز، جنگ اقتصادی است و باید تمام تلاش و همت خود را برای رفع مشکلات مردم در این زمینه به کار ببریم.

معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه تکمیل زنجیره تولید و احداث و تکمیل خوشه‌های صنعتی یکی از مهمترین رویکردهای در حوزه اقتصادی استان است اضافه کرد: هدف اصلی از این رویکرد اقتصادی، کاهش وابستگی اقتصادی استان بوشهر به استان‌های دیگر و سایر مناطق کشور است.

وی با تاکید بر اینکه استان بوشهر از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است گفت: کلنگ زنی فاز دوم طرح توسعه این کارخانه نیز در راستای همین رویکرد و استقلال اقتصادی و تکمیل زنجیره تولید است.

وی ادامه داد: با گذشت ۵۰ سال از قدمت صنعت جوجه یک روزه در کشور، استان بوشهر تا سال گذشته فاقد این صنعت بود که با تلاش‌های انجام شده در حال حاضر ۱۷ میلیون قطعه جوجه یک روزه در این واحد تولید می‌شود.

باستین یادآور شد: تا سال گذشته برای تأمین نیاز استان در زمینه جوجه یک روزه را از شمال کشور وارد می‌کردیم که هزینه حمل زیادی برای مرغداری داشت و هم ضریب ماندگاری آن کم می‌شد.

وی ادامه داد: در حالی که نیاز استان با توجه به برنامه توسعه مرغداری‌ها در سال آینده، حدود ۲۶ میلیون قطعه است با راه اندازی واحد جدید و اجرای طرح توسعه این کارخانه بالغ بر ۳۰ میلیون قطعه در مجموع تولید خواهد شد که علاوه بر رفع نیاز استان و رسیدن به خودکفایی کامل در این زمینه برای مرغداری‌های استان، زمینه صدور به سایر نقاط استان را هم فراهم خواهد کرد.

وی ادامه داد: در هر جای استان بوشهر که زمینه فعالیت و متقاضی وجود داشته باشد با تمام توان در خدمت آنها برای همکاری هستیم و امید که با همکاری و همت همه مسئولان شاهد شکوفایی استان باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر