دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۹۳۴۶
سه‌شنبه ۰۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۹

فکرشهر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: بندر دیر با توجه به کارکردها و ظرفیت‌هایش به عنوان دروازه ارتباطی ایران و قطر باید به صورت یک بندر بین المللی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، علی باستین روز سه‌شنبه در نشست بررسی وضعیت بنادر استان بوشهر اظهار کرد: با وجود تلاش هایی که در سال های گذشته برای توسعه بندر دیر شده، اما همچنان این بندر با مشکلات عدیده ای روبروست و باید باور داشت که بندر دیر یک بندر محلی و استانی نیست.

 وی بیان کرد: مدیریت جدید سازمان بنادر کشور در بازدید خود از بندر دیر تصمیم‌های بسیار مناسبی در راستای تکمیل زیرساخت ها، بهسازی بندر و تثبیت وضعیت مدیریتی اپراتور بندر لحاظ کردند که مصوبه‌های آن بزودی عملیاتی می‌شود.

باستین ادامه داد: این امر نشانگر اصلاح دیدگاه برنامه‌ریزان و درک صحیح و قابل تقدیر مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور از جایگاه و نقش بندر دیر است.

وی گفت: زمینه‌سازی برای تامین هزینه استقرار دستگاه ایکس‌ری کامیونی، احداث پنج رمپ اسکله، ایجاد ساختمان استقرار دستگاه‌های خدمات دهنده در امر صادرات، بهسازی محوطه کانتینری و  تمدید قرارداد با اپراتور بخش خصوصی از مهمترین توافق‌های انجام شده در رابطه با بندر دیر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر افزود: به جرات می توان گفت این تصمیم‌ها علاوه بر جبران عقب‌ماندگی‌های بندر دیر، توسعه بندر را ۱۰ سال به جلو می‌اندازد.

باستین با تقدیر مجدد از رویکرد جدید سازمان بنادر، از سرمایه گذاران بخش خصوصی درخواست کرد تا با هدایت سرمایه‌های خود به بخش بندری استان، توسعه بنادر بزرگ و کوچک استان را سرعت ببخشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر