يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۹۵۱۴
پنجشنبه ۰۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵

فکرشهر: کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از احتمال ورود و نفوذ ذرات گرد و غبار به استان خبر داد و گفت: دمای هوا در استان بوشهر کاهش می‌یابد.

به گزارش فکرشهر، پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد طی ساعاتی از وقت امروز با افزایش سرعت وزش بادهای جنوبی در مناطق شمالی و مرکزی استان، دریا تا حدودی متلاطم است.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود از امشب به تدریج با تغیر جهت جریانات به سمت شمالی، در ابتدا در شمال خلیج فارس و به تدریج در مناطق مرکزی و جنوبی استان، سرعت وزش باد شمال غربی به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: با تداوم وزش باد تا روز سه شنبه هفته آینده، ضمن کاهش نسبی دمای هوا در استان، سواحل به تناوب مواج و متلاطم خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: طی این مدت ایجاد گردوخاک در برخی از نقاط و همچنین نفوذ گردوغبار از مناطق همجوار به استان و کاهش دید افقی و کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

مساعدی افزود: برای ساعات آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، به تدریج افزایش سرعت باد و در برخی نقاط باد و گرد و خاک و فردا در نواحی جنوبی استان مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: جهت وزش باد جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت و از امشب شمال غربی با سرعت ۱۶ تا ۴۴ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ و در مناطق شمالی و مرکزی گاهی ۱۵۰ سانتیمتر و از امشب در همه مناطق ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی تا ۲۴۰ سانتیمتر خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر