شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار شهرستان کنگان از رشد 68 درصدی جمعیت شهرستان کنگان خبر داد.\n\nبه گزارش فکرشهر، عباس پاریابی در نشست مسئولان استان بوشهر اظهار داشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال " دولت و ملت، همدلی و همزبانی" نام‌گذاری شده و همه برای تحقق این مهم اهتمام می‌ورزیم.
کد خبر: ۱۰۹۵۴
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵

فکرشهر: معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار شهرستان کنگان از رشد 68 درصدی جمعیت شهرستان کنگان خبر داد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، عباس پاریابی در نشست مسئولان استان بوشهر اظهار داشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال " دولت و ملت، همدلی و همزبانی" نام‌گذاری شده و همه برای تحقق این مهم اهتمام می‌ورزیم.

\n\n

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار شهرستان کنگان ضمن برشمردن اقدامات دولت در راستای ایجاد آرامش و نشاط و امیدواری در جامعه و بهبود وضعیت اقتصادی و تعاملات متقابل داخلی و خارجی و همچنین اقدامات دولت در استان بوشهر به معرفی، پتانسیل و ظرفیت‌های شهرستان کنگان و همچنین بیان پاره‌ای از مشکلات پرداخت.

\n\n

پاریابی تصریح کرد: شهرستان کنگان بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1390 کنگان به عنوان نقطه ویژه سرشماری در کشور بوده که با 68 درصد نرخ رشد جمعیتی، جمعیت آن به 105 هزار نفر رسیده در حالی که مرکز شهرستان از جمعیت 25 هزار نفری سال 1385 در یک افق زمانی 5 ساله جمعیت آن به 76 هزار نفر رسیده است.

\n\n

وی یادآور شد: کنگان، سومین شهرستان استان از نظر جمعیتی بعد از بوشهر و دشتستان و مرکز حوزه انتخابیه چهار شهرستان جنوبی استان است که 75 کیلومتر مرز آبی داشته و نزدیکترین فاصله دریایی با کشورهای حوزه خلیج فارس در سطح استان را داراست. از جمعیت 105 هزار نفری شهرستان کنگان، 90 درصد ساکن شهرها و 10 درصد نیز روستایی هستند که نسبت جمعیتی شهرستان 280 است.

\n\n

به نوشته ی فارس، این مسئول بیان کرد: با عنایت به تحولات عظیم صنعتی در منطقه و میزبانی 60 درصد از تأسیسات صنعت و نفت، گاز پتروشیمی و صنایع پایین دستی شاهد حضور جمعیت مهاجر با خرده فرهنگ‌های مختلف از اقصی نقاط  کشور، همچنین اتباع بیگانه با قومیت و ملیت‌های مختلف تأثیرات، پیامدها و آسیب‌های خاص خود را در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی از خود برجای گذاشته که می‌طلبد با یک عزم جدی و برنامه‌ریزی مدون نسبت به کاهش و به حداقل رساندن آنها قدم برداشت.

\n\n

پاریابی اضافه کرد: کیفیت بخشیدن به خدمات مورد توجه و تأکید قرار دارد و امیدواریم با تلاش بیشتر و موثرتر به اهداف مورد نظر برسیم.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر