جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۹۸۲۴
دوشنبه ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳

فکرشهر: مشاور و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درصدد است تا مرکز سرود و آهنگ‌های انقلابی را راه‌اندازی و احیاء کند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمود شالویی شامگاه دوشنبه‌ در جشن ملی نوروز در تالار لیان بوشهر افزود: در این زمینه برای تقویت سرود و آهنگ‌های انقلابی، بویژه برای نسل جوان در معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اهتمام ویژه‌ای ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مهم‌ترین دستگاه فرهنگی کشور که سیاست‌های دولت مردمی و محبوب را در عرصه فرهنگ و هنر برعهده دارد، اظهار داشت: این وزارتخانه عزم راسخ دارد جشن ملی نوروز و عیدهای ملی و مذهبی را در کنار همه مناسبت‌های دیگر با فخر، مباهات و غنای برنامه‌های فرهنگی و هنری ارائه کند.

شالویی ادامه داد: این برنامه‌ها در سراسر کشور مدیریت می‌شود که به همین مناسبت ستاد ملی جشن نوروزی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل گرفته و استان‌های مختلفی میزبان جشن‌های نوروزی شدند.

وی اظهار کرد: این ویژه برنامه‌ در استان بوشهر نیز به صورت ویژه دیده شد که در این زمینه از دست‌اندرکاران و بویژه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر قدردانی می‌شود.

شالویی افزود: برای سال‌های آینده تلاش می‌شود تا در فصل بهار طبیعت از ظرفیت آن استفاده و برنامه‌های متنوع و گسترده‌تری را اجرا کنیم.

وی گفت: جشن‌های نوروزی امسال در استان‌های مختلف با نمایش‌های خیابانی، جشن‌های آیینی، موسیقی بومی و محلی و سرود و آهنگ‌های حماسی، مذهبی و انقلابی برگزار می‌شود.

شالویی عنوان کرد: دولت محبوب و مردمی در راستای تحقق عدالت فرهنگی تلاش می‌کند تا امسال مناطق محروم و کمتر برخوردار را در سطح بیشتری از آموزش‌های رایگان هنری برخوردار کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز گفت: هنر حوزه‌ای مهم و تاثیرگذار در جامعه و بهترین و مهم‌ترین مولفه برای ایجاد نشاط اجتماعی به‌شمار می‌رود.

عبدالرحیم افروغ اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت مردمی و انقلابی سیزدهم توجه ویژه‌ای به عدالت فرهنگی و هنری در جامعه دارد و در این راستا نگاه خود را به سراسر کشور یکسان کرده است.

وی افزود: احیاء آیین‌ها، فرهنگ‌ها و ارزش‌های سنتی یکی از اولویت‌های مهم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است که برگزاری ویژه‌برنامه جشن ملی نوروز یکی از این برنامه‌ها است.

افروغ افزود: هنر از دیرباز در استان بوشهر رواج داشته و این استان دارای هنرمندان فاخری در تمام حوزه‌های هنری است که با درخشش فراوان رتبه‌های برتر ملی و بین‌المللی افتخارآفرینی کرده‌اند.

وی عنوان کرد: اکنون نیز جای افتخار دارد که بوشهر میزبان مهمانان نوروزی در جشن ملی نوروز با آیین‌های بومی، سنتی و تلفیقی است.

اجرای تلفیق موسیقی‌های بومی و محلی از هنرمندان استان، خیام خوانی، سخنرانی جمشید هاشمی‌پور هنرمند برجسته سینما و تلویزیون کشور، اجرای گروه سرود طریق القدس، نماهنگ نفس در ارتباط با مدافعان سلامت و شعرخوانی محلی از برنامه‌های اجرا شده در این جشن ملی بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر