دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: یک گروه آمریکایی به عنوان گردشگر به ایران آمده و در خیابان ها و بازارهای ایران مورد استقبال مردم قرار گرفته و حتی هدایایی دریافت کرده اند...
کد خبر: ۱۰۹۹۱
سه‌شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴

فکرشهر: روزنامه فایننشال تایمز نوشت: یک گروه آمریکایی به عنوان گردشگر به ایران آمده و در خیابان ها و بازارهای ایران مورد استقبال مردم قرار گرفته و حتی هدایایی دریافت کرده اند.

\n\n

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری ها، اما برخلاف سایر گروه های گردشگر، این گروه متشکل از کارآفرینان، مشاوران و سرمایه گذاران آمریکایی است که برای کشف فرصت های تجاری به ایران سفر کرده اند تا در صورت لغو تحریم های بین المللی بر ضد این کشور از این فرصت ها بهره گیرند.

\n\n

روز پنجشنبه این گروه در رستوران فرانسوی پریوه در شمال تهران گردهم آمدند تا به توضیحات کارآفرینان ایرانی تحصیلکرده غرب درمورد چگونگی شکل گیری بازار ایرانی دوستدار سرمایه گذاری گوش بسپارند.

\n\n

این نخستین بار پس از انقلاب اسلامی سال 1979 بود که تجار آمریکایی در ایران یک نشست عمومی داشتند.

\n\n

سرمایه گذاران سراسر جهان برای گسترش روابط تجاری خود در صورت لغو تحریم های ایران به دنبال امضای توافق هسته ای بی سر و صدا عازم این کشور شده اند. اما دسترسی به شرکت ها و محصولات آمریکایی به طور خاص ایرانیان را به هیجان آورده است.

\n\n

گفته می شود هیئت های تجاری ارشد آمریکایی از شرکت های حمل و نقل هوایی گرفته تا گروه های نفتی و تولید کنندگان مواد غذایی به طور مخفیانه به ایران سفر یا با تجار ایرانی در کشورهای منطقه یا اروپا دیدار کرده اند تا خود را برای روزی که تجارت با یکی از بکر ترین بازارهای جهان آزاد می شود، آماده کنند.

\n\n

اما این گروه 22 نفره از کارآفرینان، سرمایه گذاران و مشاوران آمریکایی که در نشست روز پنجشنبه حضور داشتند نخستین گروهی بودند که به طور علنی به ایران سفر کرده اند.

\n\n

لیندا ماسون، رئیس برایت هورایزنز [Bright Horizons] گفت: من کارآفرین بازار بورس نیویورک هستم اما قصد تجارت در ایران را ندارم.

\n\n

در نشست روز پنجشنبه سخنگویان ایرانی در مورد فرصت های موجود در کشورشان توضیح دادند و یکی از معاونان وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات توانایی های بخش مخابرات ایران را تشریح کرد.

\n\n

یکی از موسیقی هایی که در زمان برگزاری این نشست در رستوران پخش شد، آهنگ مشهور فارل ویلیامز بود.

\n\n

نویسنده در انتها با بیان این که باید صبر کرد تا مشخص شود که آیا می توان بر بدبینی محافظه کاران در واشنگتن و تهران فایق آمد، به نقل از یک دیپلمات ارشد اروپایی در تهران نوشت: تجار آمریکایی باید تا انتخابات بعدی ریاست جمهوری کشورشان در سال 2016 صبر کنند. آنها آخرین گروهی خواهند بود که به ایران می آیند نه اولین گروه. 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر