دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۹۹۶۴
پنجشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶

فکرشهر: سومین انتخابات خانه مشارکت های مردمی سلامت در شهرستان دشتستان برگزار شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی استان بوشهر گفت: سومین دوره انتخابات خانه مشارکت مردمی سلامت شهرستان دشتستان با استقبال پرشور نمایندگان سمن‌ها و صنوف این شهرستان برگزار شد.

وی با بیان اینکه هیچ فعالیت اجتماعی بدون مشارکت مردم به ثمر نمی نشیند، افزود: خانه های مشارکت در سلامت حلقه ارتباط بین دولت و مردم در حوزه سلامت است و مطالبات مردم را به گوش مسئولان و پیام های سلامت را به گوش مردم می رساند.

دکتر عیسی صفوی تصریح کرد: وطایف عمده  خانه مشارکتهای مردمی، انتقال مطالبات سلامت محور مردم به مدیران، انتقال پیام های سلامت به مردم و مشارکت در برنامه ریزی، اجرا و ارزشیابی پروژه های سلامت محور در سطح شهرستان ها هستند.

دکتر صفوی همچنین گفت: خانه مشارکت مردم شامل دو رکن اصلی، دبیرخانه و شورا می باشد که رئیس شورای مشارکت مردمی، از بین اعضا به مدت دو سال و بدون تکرار انتخاب می شود  و دبیر شورا، رئیس مرکز بهداشت استان ومحل تشکیل جلسات، در مرکز بهداشت استان است.

رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی استان بوشهر با اشاره به اهداف خانه مشارکتهای مردمی، استقرار نظام مناسب برای دسترسی آسان به گروه های مردمی به ویژه گروه های آسیب پذیرو توانمند سازی مردم در ارتقاء سلامت خود و محیط را از مهمترین اهداف برشمرد.

مسئول اداره سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مشارکت مردمی از ارکان اصلی خیریه هاست و با توجه به اینکه بسیاری از مشکلامت سلامت نیازمندان با مشارکت و همکاری مردم حل میشود، نقش خانه مشارکتهای مردمی در بررسی و اولویت بندی مشکلات نیازمندان اهمیت بسیار زیادی دارد.

حجت الاسلام محمود عبدالهی گفت: شهرستان دشتستان در اولویت بندی مشکلات سلامت مردم، اولین اولویت خود را تغییر سبک زندگی سالم قرارداده اند و طرح این مشکل نشان می دهد که مردم دشتستان با آگاهی کامل مشکلات خود را بررسی و اولویت بندی کرده اند و خانه مشارکت های مردمی باید تمام تلاش خود را دراین راستا انجام دهد که این اهداف در شهرستان تحقق یابد.

وی همچنین بیان کرد: آقای حسین کمالی به مدت دو سال مسئول خانه مشارکتهای مردمی شهرستان دشتستان بوده است و با حضور مسئولین استانی و شهرستانی رای گیری انجام شد و از دو کاندیدای شرکت کننده ( غلامرضا شاکری و عادل پاکزاد)، اقای عادل پاکزاد مسئول خانه مشارکتهای مردمی شهرستان دشتستان به مدت 2 سال انتخاب شده است.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر