سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۱۱۰۲۱۶
دوشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴

فکرشهر: ناامنی احساسی نسبتاً رایج است که می تواند منبع بسیاری از ناراحتی شود و از رشد شخصی ما جلوگیری کند. در این درس بررسی می کنیم که ناامنی چیست و چگونه باید بر آن غلبه کنیم.
به گزارش فکرشهر از عصرایران، سواد زندگی؛ توسعه توانمندی‌های فردی؛ سید محمد مهدی شهیدی- برخلاف احساس امنیت، ناامنی وضع یا حالتی است که درآن آسایش خاطر و امنیت شخصی، دست‌خوش تهدید است.
ناامنی، احساس بی‌یار و یاوری، بی‌چارگی، عدم محافظت و ناشایستگی در مقابل اضطراب‌های گوناگون است، که شخص به علت عدم توانایی در تصمیم‌گیری و شک و تردید از لحاظ هدف‌ها، ایده‌آل‌ها، استعدادهای شخصی، و روابط با افراد دیگر با آن مواجه می‌شود.

ناامنی می تواند ریشه های مختلفی داشته باشد. با این حال، یکی از دلایل اساسی آن عدم اعتماد به نفس است. همه ما گاهی در موقعیت های خاص احساس ناامنی کرده ایم. وقتی چنین احساسی دارید، می ترسید شکست بخورید، مورد تایید قرار نگیرید یا طرد شوید، یا نتوانید چنانکه دلتان می خواهد، خودتان را نشان دهید.

ناامنی احساسی نسبتاً رایج است که می تواند منبع بسیاری از ناراحتی‌ها شود و از رشد شخصی ما جلوگیری کند. در این درس بررسی می کنیم که ناامنی چیست و چگونه باید بر آن غلبه کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر