شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرکل میراث‌فرهنگی استان بوشهر:
کد خبر: ۱۱۰۲۴۳
دوشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۶

فکرشهر: مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر گفت: از ۲۵ اسفند پارسال تا ۱۳ فروردین سال جدید، ۸ میلیون و ۵۲۹ هزار و ۳۹۸ نفر شب اقامت در استان به ثبت رسیده است.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، اسماعیل سجادی‌منش دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس آمارهای دریافتی هتل‌ها، اقامتگاه‌های سنتی، مجتمع‌های گردشگری، مهمان‌پذیرها، هتل آپارتمان‌ها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، خانه‌های مبله، اقامتگاه‌های موقت، تاسیسات اقامتی وابسته به آموزش و پرورش و در سایر مراکز اقامتی شامل مهمان سراهای دستگاه‌های اجرایی، خوابگاه‌های دانشجویی و سالن‌های ورزشی در مجموع ۸ میلیون و ۵۲۹ هزار و ۳۹۸ نفر شب اقامت، از تاریخ ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۳ فروردین سال جاری در استان به ثبت رسید.

وی اضافه کرد: آمار تردد مسافر در استان بوشهر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۲ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر با اشاره به کسب رتبه دوم کشور را از لحاظ جذب گردشگر تصریح کرد: با برپایی ۲۴۱ غرفه صنایع‌دستی در قالب ۲۴ بازارچه، راه اندازی ۱۰۷ کمپ اسکان نوروزی و برپایی ۸۷ آیین ملی نوروزگاه، تلاش کردیم میزبان خوبی برای گردشگران باشیم.

سجادی‌منش عنوان کرد: در این مدت یک میلیون و ۵۱۹ هزار و ۶۶۱ بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و موزه‌های استان انجام شد.

وی گردشگری دریایی را یکی از ظرفیت‌های استان بوشهر دانست و یادآور شد: در تعطیلات نوروز ۱۱ لنج مسافربری، ۵ کشتی و ۴۵ قایق در راستای خدمت رسانی به گردشگران فعال بودند که نسبت به سال‌های گذشته در این خصوص رشد خوبی داشتیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر