شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۰۳۴۱
سه‌شنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۵:۵۳

فکرشهر: امام جمعه گناوه گفت: باید از فرصت ماه رمضان حداکثر استفاده را برد و با برنامه ریزی مناسب مقدمه‌ای برای سایر ماه‌های سال در ترویج و گسترش فعالیت‌های قرآنی فراهم کرد.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی ظهر سه‌شنبه در نشست با اعضای مجمع قرآنیان و قاریان شهرستان گناوه اظهار داشت: همدلی و همراهی خوبی در راستای ترویج آموزه‌های قرآن در بین دستگاه‌ها مختلف، مسئولان و مروجان قرآنی شهرستان وجود دارد و با وجود امکانات اندک بهترین کارها و فعالیت‌های قرآنی با عشق و علاقه به قرآن و آینده نسل جوان قرآنی را در سطح شهرستان انجام می‌دهند که قابل تقدیر است.

امام جمعه گناوه افزود: شهرستان گناوه دارای سابقه درخشانی در زمینه قرآنی است و پیشکسوتان این عرصه در شهرستان تلاش‌های وافری داشته‌اند که امروز نیز این تلاش‌ها از سوی فعالان قرآنی استمرار دارد.

وی با اشاره به اینکه به فرموده خداوند و روایات ائمه (ع) ماه رمضان ماه بهار و نزول قرآن است اضافه کرد: باید از فرصت ماه رمضان و بهار قرآن حداکثر استفاده را ببریم و با برنامه ریزی مناسب مقدمه‌ای برای سایر ماه‌های پیش رو در سال جاری در جهت ترویج و گسترش فعالیت‌های قرآنی در سطح شهرستان فراهم کنیم و با توجه به قول‌هایی که از سوی مسئولان شهرستان برای همکاری در این زمینه داده شده همه باید در این راستا تلاش کنیم.

وی ادامه داد: منشأ بسیاری از مشکلات و آسیب‌هایی امروز در خانواده‌ها و جامعه به دلیل این است که افق زندگی ما با افق قرآن فاصله گرفته است و دل‌ها به دلیل بهره نگرفتن از قرآن دچار زنگار شده است.

امام جمعه یادآور شد: قرآن و آموزه‌های آن نسخه شفابخش همه دردها است و باید این نسخه شفا بخش را در جامعه نهادینه کرد و این کار باید از مدارس و آموزش و پرورش و از مقاطع ابتدایی آغاز کرد.

وی تصریح کرد: فاصله گرفتن از قرآن و آموزه‌های قرآنی باعث آسیب‌های اجتماعی و از هم پاشیدن خانواده‌ها می‌شود و باید برای پیشگیری از این آسیب‌ها به ترویج سبک زندگی خانوادگی قرآنی کمک کرد.

امام جمعه گناوه خاطرنشان کرد: قاریان قرآنی بسیار خوبی در سطح شهرستان وجود دارد که باید تشویق و ترغیب شوند و خانواده‌های این جوانان و نوجوانان که چنین فرزندانی را با تربیت قرآنی پرورش دادند نیز مورد تجلیل قرار گیرند تا باعث تشویق بیشتر آنها و الگویی برای سایر خانواده‌ها باشند.

وی تصریح کرد: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی فضای بسیار مناسب و پربرکتی برای ترویج فرهنگ دینی و قرآنی در کشور ایجاد و فراهم شده است و باید از این امکانات و بستر مناسب در ترویج احکام الهی و قرآنی استفاده کرد.

حجت الاسلام رکنی حسینی با اشاره به تلاش‌های ائمه (ع) و امامان معصوم در ترویج و پاسداری از فرهنگ و آموزه‌های قرآنی یادآور شد: ماه مبارک رمضان فرصت بسیار خوبی برای افزایش جلسات قرآنی است و این فرصت یک فضای معنوی و قرآنی است که باید از این فرصت حداکثر استفاده را ببریم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر