يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۰۸۸۹
چهارشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۹

فکرشهر: رئیس بنیادشهید و امورایثارگران گناوه گفت: شهدای والامقام در پذیرش دین و ولایتمداری باور و اعتقاد بزرگی داشتند و حاضر نبودند بواسطه مسائل مادی و روزمره از ارزش‌هایشان یک لحظه عقب‌نشینی کنند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، علی اکبری روز چهارشنبه در دیدار با  خانواده معظم شهید ضرغام بیضائی افزود: خانواده‌های معظم شهدا، فرزندان برومند خود را در زمانی که کشور به آنها نیاز داشت در راه اسلام و انقلاب تقدیم کردند و این اجری بی‌پایان در نزد خدای متعال خواهد داشت.

وی  با بیان اینکه بیش از هر زمانی نیازمند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستیم، گفت: شهدا سرمایه اصلی نظام اسلامی و عامل اقتدار، امنیت و آسایش امروز کشور هستند که با جانفشانی ایران اسلامی را سربلند و عزتمند کردند.

اکبری  گفت:  نکوداشت یاد و خاطره شهدا در جامعه به‌عنوان یک ارزش مهم است که باید به نسل جوان کشور منتقل شود.

رئیس بنیادشهید و امورایثارگران گناوه یادآورشد:  مسائل مربوط به امور بهداشتی و درمانی والدین شهید بیضایی در دستور کار و پیگیری قرار خواهد گرفت.

خانواده این شهید با تقدیر از حضور رئیس بنیاد شهید و بیان خاطراتی از ایشان ، ابراز داشتند: ضرغام در سن ۶ سالگی به مدرسه رفت و به تحصیل ادامه داد تا اینکه سیکل خود را گرفت و از آنجایی که در تنگنای فقر مادی قرار داشتند ترجیح داد که مدرسه را رها کند و به کمک پدر خود بشتابد و سپس  تصمیم گرفت تا قبل از اینکه برادرانش خدمت سربازی را تمام کنند او نگذارد که سنگر آنها خالی شود.

شهید به خانواده و بستگان خیلی مهربان بود و همیشه به دیدار دوستان و بستگان می‌رفت و جویای حال و احوال آنها می‌شد، خوشرو و خوش برخورد بود با همه به مهربانی رفتار می‌کرد.

او همیشه لبانی خندان و چهره‌ای بشاش داشت و  می گفت: سفارش من به مردم این است که گوش به فرمان فرمانده کل قوا خمینی بت شکن و پیر جماران باشند و اسلحه مرا به زمین نگذارید.

در سن ۱۷ سالگی برای خدمت مقدس سربازی و پاسداری از اسلام و دفاع از میهن اسلامی وارد صحنه مبارزه و جنگ حق علیه باطل شد.

شهید بیضایی پس از دوره آموزشی به مرخصی آمد و موقع رفتن با تمام بستگان خود خداحافظی کرد و گفت: معلوم نیست من را به کجا بفرستند و موقع رفتن در اولین فرصت از فرمانده خود خواست که  او را به خط مقدم جبهه اعزام کند.

شهید ضرغام بیضائی در هفدهم شهریور ۱۳۶۴ در منطقه عملیاتی عین خوش _ شرهانی در سن ۲۱ سالگی به درجه رفیع شهادت نایل آمد و پیکر مطهرش در گلزار شهدای گناوه به خاک سپرده شد.

شهرستان گناوه در دوران دفاع مقدس ۲۳۰ شهید تقدیم میهن و انقلاب کرده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر