يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:
کد خبر: ۱۱۰۹۰۹
چهارشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۹

فکرشهر: سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: طرح واکسیناسیون تکمیلی سرخک و سرخجه در گروه سنی ۹ ماه تا ۳۰ سال اتباع خارجی در استان انجام می‌گیرد.

به گزارش فکرشهر از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، دکتر قاسم برجوئی‌فرد روز چهارشنبه اظهار کرد: به دلیل افزایش موارد مثبت بیماری سرخک در بین جمعیت اتباع خارجی ساکن استان در ماه‌های اخیر طرح واکسیناسیون تکمیلی سرخک و سرخجه در گروه سنی ۹ ماه تا ۳۰ سال اتباع خارجی انجام می‌گیرد.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: این طرح همزمان با سراسر کشور در استان بوشهر در یک نوبت اجرا می‌شود.

این مقام مسئول بهداشتی بیان کرد: کودکان زیر ۵ سال علاوه بر واکسیناسیون تکمیلی، دو نوبت واکسن سرخک در ۱۲ و ۱۸ ماهگی طبق برنامه ایمن‌سازی دریافت می‌کنند.

دکتر برجوئی‌فرد خاطرنشان کرد: در این طرح واکسیناسیون با مراجعه مراقبین سلامت و بهورزان به درب منازل انجام می‌شود.

سرخک یک بیماری ویروسی کشنده و یکی از مسری‌ترین بیماری‌های عفونی است. این بیماری از فردی به فرد دیگر از طریق قطرات ریز تنفسی و یا به‌وسیله تماس مستقیم با ترشحات بینی و گلوی فرد بیمار صورت می‌پذیرد. عوارض این بیماری شامل عفونت گوش میانی، پنومونی (عفونت ریه)، اسهال، تشنج ناشی از تب، نابینایی و آنسفالیت (التهاب مغزی) و مرگ است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر