دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۱۱۰۹۱۱
چهارشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۹

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: این استان با وجود تاریخ پرشکوه در عرصه هنر اما در مدیریت این عرصه مشکلاتی دیرینه دارد که باید تحولی عظیم و اساسی در این زمینه صورت گیرد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز چهارشنبه در دیدار با هنرمندان بوشهری به مناسبت هفته هنر انقلاب اظهار کرد: در تئاتر، فیلم‎‌های کوتاه و بلند، تعزیه، نقاشی و خطاطی و هر بخشی از حوزه هنر استان بوشهر نه تنها درخشیده بلکه ارائه سبک نیز داشته است.

وی بیان کرد:  با این حال این استان در این عرصه فراز و فرودهای زیادی نیز داشته که نقش مسئولان در این راستا بخوبی مشخص است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه  هر جا حوزه هنر مورد توجه نبوده و پایگاهی نداشته باشد آنجا دچار افت تمدنی خواهد شد. ادامه داد: در این زمینه باید در استان بوشهر به تدوین اسناد بالا دستی ۵۰ سال آینده توجه شود و تکریم و تعظیم هنرمند به صورت دقیق اولویت قرار گیرد.

صفایی بوشهری بیان کرد: در استان بوشهر اکنون با حضور شایسته حوزه هنری، بسیج هنرمندان، بسیج رسانه و صدا وسیما باید بتوان توانمندی هنر را به عنوان گنج کشف و توسعه داد.

وی گفت: سطح هنر در استان بوشهر فوق العاده بالا است و نگاه هنرمندان این استان باید به تمدن آفرینی هنری در سطح ملی و بین المللی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: در همه مقوله‎‌های هنری چنانچه تاریخ این استان کاوش شود خواهیم دید که یک سابقه فوق العاده با پیشینه بسیار کهن در تمدن ایران و همچنین تمدن اسلامی دارد.

صفایی بوشهری اظهار کرد: استان بوشهر نیاز به آرشیو هنری قوی نیاز دارد زیرا در نبود آرشیو بسیاری از محصولات هنرمندان در حال از بین رفتن است.

وی بیان کرد: همچنین در راستای حمایت موثر از هنر و هنرمندان استان بوشهر باید صندوق موردنیاز این حوزه راه‌اندازی شود که در صورت تحقق به عنوان نخستین نفر پیشگام خواهم شد.

امام جمعه بوشهر گفت: هنر یک مقوله آسمانی و از زیباترین ذخایر الهی است که خدا در نهاد انسان قرار داده است و بال تاثیر بر جامعه مخاطب و طریق نجات و کمال انسان است.

 وی اظهار کرد: اگر هنر از جامعه بشری گرفته شود بخش عظیمی از قدرت زیبایی و عرصه تاثیر و ارتباط ارزشی از انسان گرفته خواهد شد به همین دلیل از دیرباز حوزه هنر در تاریخ انسان و زندگی بشری دارای جایگاه بسیار بالایی بوده است.

 امام جمعه بوشهر گفت: به همین دلیل نگاه به هنر و هنرمند استراتژیک است و  درجامعه ای که به هنر اهمیت داده شود بدون تردید جامعه و هنر بایکدیگر عجین هستند.

صفایی بوشهری افزود: جهان استکبار به دنبال اسارت هنر برای استفاده و سلطه بر جامعه انسانی است که اینجا نقش هنر مقاومت و آزادی هنر از اسارت جهان استکبار ضروری است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر