شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۱۰۳۷
جمعه ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۷

فکرشهر: رئیس حوزه هنری استان بوشهر گفت: سه مجموعه‌ ۲۵، ۱۰ و هفت جلدی کتاب فرهنگی و تاریخی در این استان آماده انتشار شده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، امید پارسایی‌فر روز جمعه در نشست با هنرمندان استان بوشهر به مناسبت هفته هنر انقلاب اظهار کرد:  این مجموعه‌ها شامل شناخت‌نامه فرهنگ و تمدن این استان در ۲۵ جلد، ۱۰ جلد کتاب تاریخ انقلاب اسلامی در بوشهر و هفت جلد روایت جنگ‌های خلیج فارس است.

رئیس حوزه هنری بوشهر بیان کرد: دوران شکوفایی فرهنگ و هنر انقلاب در این استان با توجه به ظرفیت‌های ممتاز و آثاری که آماده انتشار شده در پیش است.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر در زمان حاضر بیش از ۱۲۵ گروه سرود دارد، ادامه داد: در این استان فیلم‌سازانی هستند که به صورت مستقیم با شرکت‌های فیلم‌سازی پایتخت کار می‌کنند و در صورت ایجاد ظرفیت لازم، این استعدادها قابل در این استان به کار گرفته خواهند شد.
رئیس حوزه هنری بوشهر بیان کرد: در این راستا پیشنهاد می‌شود در دوران شکوفایی انقلاب اسلامی تدبیری اندیشیده شود تا شاهد ساخت یک سریال یا فیلم سینمابی خوب برای شهیدان ممتاز  دفاع مقدس در استان بوشهر از جمله شهید نادر مهدوی باشیم.
پارسایی‌فر ادامه داد: پروژه ساخت فیلم برای شهید مهدوی سال‌ها در صدا و سیما بر زمین مانده است که در این راستا سازمان سینمایی سوره آماده مشارکت است.
وی گفت: آخرین فیلم کار شده برای شهید رئیسعلی دلواری ساخته شده در سال ۱۳۵۴ است که با توجه به نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب انتظار می‌رود در تولیدات اثرهای فرهنگی و هنری این شهید مورد توجه جدی قرار گیرد.
پارسایی‌فر افزود: استان بوشهر در حوزه‌های متعدد فرهنگی، هنری و رسانه‌ای به نسبت سایر کرانه‌های خلیج فارس از منظر کمیت و کیفیت به دلیل پیشینه تمدنی بالا و عنایت رهبر معظم انقلاب به این استان نقش ممتاز و برجسته‌ای دارد.

وی یادآور شد: حوزه هنری در کارگروه جهاد تبیین در بخش تولید محتوا قرار گرفته است که در این وضعیت که رهبری برای جهاد تبیین مسیر درخشانی را ترسیم کردند ۲ گروه مورد خطاب دائم قشرهای رسانه و هنرمندان هستند.
رئیس حوزه هنری استان بوشهر گفت: رهبر معظم انقلاب به صراحت عنوان کردند که هنرمندان باید با تمام توان به میدان بیایند و در عرصه جهاد تبیین نقش‌آفرینی کنند.
پارسایی‌فر اضافه کرد: استان بوشهر در این زمینه با رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه از لحاظ چشم‌انداز هنری وضعیت روشنی دارد.
وی اظهار کرد: هنرمندان برای اینکه بتوانند در عرصه جنگ روایت‌های برتر را داشته باشند تشنه حضور در این میدان هستند تا ساخت و تولید آثار به نحو مطلوبی شکل گیرد.
پارسایی‌فر بیان کرد: در صورت تحقق این مهم شعار رهبر انقلاب برای سال جاری نیز بخوبی محقق خواهد شد و استان بوشهر به عنوان پایتخت مقاومت ایران اسلامی در برابر استعمار و استکبار نزدیک‌تر خواهد شد.
وی افزود: در سبد استان بوشهر نیاز است فضایی برای بودجه‌گذاری در امر تولیدات فرهنگی در زمینه جهاد تبیین درنظر گرفته شود.
پارسایی‌فر عنوان کرد: سند زیست بوم فرهنگ استان بوشهر در حال طراحی است که براساس آن تلاش می‌شود نقشه تحول فرهنگی در راستای هنر مقاومت در برابر استعمار و استکباد طراحی شود.
وی تاکید کرد: شیعیان خلیج فارس در حوزه فکری در کشورهای منطقه پایگاه فرهنگی و هنری ندارند که با توجه به ظرفیت بیکران استان بوشهر در بخش‌های مختلف، می توانند صادر کننده اندیشه مهدوی، علوی و نبوی برای حوزه خلیج فارس باشند.
پارسایی‌فر افزود: پس از شیوع کرونا هنرمندان استان بوشهر به شدت مشکلات معیشتی دارند که منجر شده تا نتوانند اثرهای فاخر خود را تولید و عرضه کنند.
وی گفت: هنرمندان استان بوشهر پرجمعیت نیستند ولی با این حال بخش سترگ و برومند جامعه هستند که در صورت برخورداری از حمایت مادی و معنوی قرار گیرند می‌توانند در راستای تحقق اهداف عالیه نظام گام های مهم و ارزشمندی بردارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر