شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۱۱۱۰
شنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۵

فکرشهر: استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم تلاش برای تغییر نگرش افکار نسبت به فرزندآوری، گفت: دستگاه‌های دولتی استان بوشهر برای تسهیل ازدواج مشارکت کنند.

به گزارش فکرشهر از مهر، احمد محمدی‌زاده صبح شنبه در نشست شورای راهبردی جمعیت استان بوشهر اظهار داشت: در شهرستان‌های استان بوشهر شورای راهبردی جمعیت به ریاست فرمانداران تشکیل شود.

وی با تاکید بر تعامل و همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برای اجرا مصوبات دولت در زمینه فرزندآوری بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی، نیروهای مسلح و نهادهای حمایتی مکلف هستند تا پایان سال دو مراسم ازدواج را در دستگاه خود برگزار کنند.

استاندار بوشهر افزود: باید به منظور مسائل و چالش‌های این حوزه‌ها به‌صورت تخصصی و کاربردی، کارگروه سلامت و درمان با محوریت دانشگاه علوم پزشکی و کارگروه بانوان با محوریت امور بانوان و خانواده استانداری تشکیل شود.

وی با بیان اینکه باید یک روز به حوزه فرزندآوری و یک روز به تکریم سالمندان اختصاص یابد افزود: صدا و سیما، سازمان فرهنگی شهرداری، سپاه امام صادق (ع)، تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه و دیگر نهادهای فرهنگی برای بازتاب گسترده برنامه‌ها با تمام ظرفیت پای کار باشند.

محمدی‌زاده با بیان اینکه کارگروه‌های شورای راهبردی جمعیت باید نگاه دقیق‌تری نسبت به مسائل جمعیتی داشته باشند اظهار داشت: باید مشخص شود هر کارگروه چه وظایف بر عهده دارد و در همان راستا برنامه‌ها برای آن‌ها تدوین و ابلاغ شود و در همین ابتدای سال بر اساس نقشه راه گام بردارند تا اطلاعات مورد نیاز حاصل شود

وی تجزیه و تحلیل آمارهای ازدواج و طلاق شهرستانی را از کارگروه پژوهش خواستار شد و بیان کرد: ثبت احوال بر اساس داده‌های ثبتی، آمار خام را تولید و در اختیار پژوهشگران قرار می‌دهد که نیاز است این آمار در کارگروه پژوهش تجزیه و تحلیل شود تا ابعاد وقایع ازدواج و طلاق در شهرستان‌های استان مشخص شود تا بتوان کاربردی‌تر برای آن برنامه‌ریزی شود.

استاندار بوشهر روز ملی جمعیت را فرصت مناسب برای انجام کارهای فرهنگی در حوزه جمعیت عنوان و خاطرنشان کرد: تغییر نگرش افکار نسبت به فرزندآوری، اقدامات عملی برای افزایش جمعیت، چالش‌های فرهنگی و اجتماعی افزایش جمعیت، مهم‌ترین عوامل افزایش جمعیت، تأثیر ازدواج و طلاق در افزایش جمعیت از جمله مسائلی است که می‌توان در این ایام به آن پرداخت و ابعاد آن را برای جامعه تبیین کرد.

محمدی‌زاده با تأکید بر مسائل جمعیتی و دغدغه مقام معظم رهبری بیان کرد: با توجه به وضعیت جمعیتی کشور و تأکیدات رهبر معظم انقلاب در زمینه افزایش جمعیت و مراقبت در مورد تحدید نسل، امسال برنامه‌های روز ملی جمعیت با اهتمام و جدید بیشتر به مدت چهار روز در استان انجام شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر