شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۱۲۱۳
يکشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۵:۵۷

فکرشهر: مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر گفت: در اجرای برنامه تحولی قوه قضائیه که با عنوان تحول و تعالی مطرح است همزمان با میلاد کریم اهل بیت (ع) ۷۰۰ بسته معیشتی میان خانواده‌های زندانیان این استان توزیع شد.

به گزارش فکرشهر، رضا مقبلی قرائی روز یکشنبه در حاشیه این آیین در گفت وگو با ایرنا افزود: ارزش هریک از این بسته‌های معیشتی شامل برنج، مرغ، روغن، ماکارونی و حبوبات ۵۰۰ هزار تومان است.

وی بیان کرد: این بسته‌های معیشتی با همکاری کمیته امداد، بسیج حقوقدانان و بسیج سازندگی سپاه پاسداران در استان تامین و با همت انجمن های حمایت از زندانیان، اداره خدمات اجتماعی و مرکز مراقبت از خروج این سازمان توزیع شده است.

مقبلی قرائی اضافه کرد: براساس وسع سنجی انجام شده در زمان حاضر۶۳۰ خانواده مددجویان زیر پوشش انجمن‌های حمایت از زندانیان و۳۸۲ خانواده نیازمند نیز زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند.

وی تاکید کرد: تلاش می‌شود با بررسی کارشناسی همه خانواده‌های نیازمند در استان بوشهر شناسایی و زیر پوشش نهادهای حمایتی قرار گیرند.

مقبلی قرائی ادامه داد: همچنین براساس سیاست سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی وام‌های خود اشتغالی کم بهره با ۲ درصد سود و بازپرداخت هفت ساله بین خانواده مددجویان توزیع می‌شود.

وی در باره آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اظهار کرد: سال گذشته ۱۴۴ مددجوی جرائم غیرعمد شامل ۱۳۹ مرد و پنج زن  با رضایت شاکیان، همت خیران و ستاد دیه در این استان آزاد شدند.

مقبلی قرائی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون پنج نفر از مددجویان جرائم غیر عمد آزاد شدند گفت: در زمان حاضر ۱۰۳ زندانی جرائم غیر عمد شامل ۱۰۰ مرد و سه زن با ۴۷ میلیارد تومان چشم انتظار رافت خیران هستند.

وی تاکید کرد: درصورتی‌ که پنج میلیارد تومان از این مبلغ با همت خیران تامین شود امکان فراهم شدن زمینه آزادی این مددجویان در استان فراهم می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر