جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۱۲۳۰
يکشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱

فکرشهر: امام جمعه خورموج گفت: صدا و سیما باید مشکلات و دغدغه های مردم را بخوبی مطرح کند و مطالبه‌گری مردمی در این رسانه به فرهنگ تبدیل شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، حجت الاسلام علی زاهد دوست روز یکشنبه در نشست با مدیر کل صدا وسیما و مسئولین دشتی افزود: صدا و سیما باید به همه  ظرفیت‌های شهرستان‌های استان بوشهر توجه کند، امروز یکی از مهمترین مشکلات جوانان این استان بیکاری و اشتغال است که باید این معضل بزرگ در رسانه‌ها بویژه صدا و سیما  مطالبه گری و زمنیه اشتغال آنان در تاسیسات نفت و گاز و حوزه دریا  فراهم شود.

وی تاکید کرد: دشتی با تقدیم شهدای بزرگی مانند سردار شهید نادر مهدوی و توسلی نماد مقاومت وشجاعت در استان بوشهر است و می طلبد صدا و سیما به نمادهای مقاومت توجه بیشتری داشته باشد.  

زاهد دوست ادامه داد: انتظار ما از صدا و سیما این است که به  همه ظرفیت‌های استان در شهرستان‌های مختلف توجه  و آنها  را معرفی کند و تنها به مرکز استان بسنده نکند.

وی بیان کرد: دشتی دارای ظرفیت های بالای فرهنگی و هنری و  گروه‌های نمایشی خوبی  است که می‌طلبد ظرفیت‌های هنری شهرستان معرفی و از آنها در برنامه های صدا وسیمای بوشهر بیشتر استفاده شود.

امام جمعه خورموج گفت: دشتی با داشتن قاریان و حافظان و گروه های تواشیح ملی و بین المللی و روستای قرانی چارک می تواند در تولید و ساختن  برنامه‌های مذهبی در استان بوشهر نقش بسزایی داشته باشد و باید این شهرستان در ساختن وتولید برنامه های مذهبی به مناسبت‌های مختلف  مورد توجه صدا و سیما قرار بگیرد.

وی به تولید برنامه‌هایی در حمایت از کانون خانواده اشاره کرد و افزود: با توجه به تهاجم فرهنگی غرب و در معرض آسیب قرار گرفتن کانون خانواده در رسانه های دشمنان باید برنامه‌هایی در حمایت از خانواده‌ها تولید و پخش شود.

 فرماندار دشتی گفت: این شهرستان دارای ظرفیت‌های خوبی در حوزه دریا، ساحل، گردشگری؛، کشاورزی و معدن است و صدا و سیما در معرفی این ظرفیت برای سرمایه گذاران نقشی مهم  دارد.

علی بحرانی افزود: دشتی دارای بالاترین نرخ بیکاری در استان بوشهر است و  رسانه مهمی مانند صدا و سیما  نقش بسزایی در شناخت ظرفیت‌ها و اولویت بندی آنها برای توسعه شهرستان به سرمایه کذاران در سطح استان و کشور دارد.

وی به ظرفیت های نیروی انسانی در دشتی اشاره کرد و افزود: دشتی دارای ظرفیت بالای نخبگان علمی و فرهنگی و ادبی است اما تاکنون این نخبگان بخوبی در رسانه ملی معرفی نشده‌اند.

 مدیر کل صدا و سیمای مرکز بوشهر گفت: شهرستان‌های استان دارای ظرفیت های بالایی برای معرفی دارند و تمام تلاش ما این است که همه این ظرفیت ها به خوبی دربرنامه های صدا وسیما استان و رسانه ملی معرفی شودند.

مهدی حیدری به ظرفیت‌های شهرستان‌های استان بوشهر اشاره کرد و افزود: همه ظرفیت ها و توانمیدی های شهرستان‌های این استان شناسایی و نسبت به معرفی آنها اقدام می‌شود.

وی به نقش صدا وسیما در توسعه استان بوشهر و معرفی ظرفیت های استان اشاره کرد و افزود: صدا و سیما در توسعه استان بوشهر نقش بسزایی دارد و  تلاش داریم شبکه استانی برای همه نقاط استان باشد و تنها مختص شهر بوشهر نباشد.

حیدری اضافه کرد: با برنامه ریزی های به عمل آمده تلاش داریم برنامه‌های بیشتری برای شهرستان‌های استان تهیه وتولید کنیم و از مهر ماه هفته‌ای یک برنامه در شهرستان‌های استان بوشهر  اجرا می‌شود.

وی به نقش خبرنگاران آزاد صدا و سیما در شهرستان‌ها در تهیه و انعکاس اخبار و مشکلات شهرستان‌ها اشاره کرد و افزود: صدا وسیما با تمام توان از خبرنگاران آزاد در شهرستان‌ها حمایت خواهد کرد و تلاش خواهیم کرد ظرفیت‌های شهرستان‌های استان بوشهر بخوبی  شناسایی و معرفی شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر