دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۱۲۸۷
دوشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۱

فکرشهر: سرپرست معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ۲ هزار و ۵۰۶ کلاس تقویتی در مرحله دوم طرح "جبران و تثبیت یادگیری دوره ابتدایی " برای دانش‌آموزان دارای شاخص "نیاز به تلاش بیشتر" در مدرسه های این استان برگزار شده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، غلامحسین مهران‌پور روز دوشنبه در کارگروه تخصصی طرح جبران و تثبیت یادگیری دوره ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: از این شمار کلاس برگزار شده در مرحله دوم ۹۵۶ کلاس تقویتی حضوری و یکهزار و ۵۵۰ کلاس تقویتی غیرحضوری هستند که از  بهمن و  اسفند سال گذشته برگزار و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد.

وی بیان کرد: برای حمایت از این گروه از دانش‌آموزان و کاهش افت تحصیلی، تکرار پایه و ترک تحصیل بویژه در پایه‌های اول و دوم ابتدایی، از تابستان سال گذشته طرح جبران و تثبیت یادگیری در مدارس ابتدایی استان بوشهر در ۲ مرحله اجرا شده که مرحله نخست تابستان سال گذشته بوده است.

مهران‌پور یادآور شد: با توجه به آموزش‌های غیرحضوری و ترکیبی در ۲ سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی بررسی وضع موجود نظام آموزشی کشور نشان می‌دهد بخشی از کودکان لازم التعلیم از تحصیل بازمانده و بخشی از دانش آموزان نیز دچار افت تحصیلی هستند و نیاز است برای تعمیق یادگیری و تقویت بنیه علمی حمایت شوند.

وی افزود: برخی از این دانش آموزان شامل افراد بازمانده از تحصیل جذب شده، دیرآموز، دارای اختلال یادگیری، فاقد دسترسی به آموزش حضوری یا مجازی، بدسرپرست و بی سرپرست نیازمند توجه هستند.

وی اضافه کرد: در این طرح معلمان و خیران آموزشی، با برگزاری کلاس‌های تقویتی برای دانش‌آموزانی که دارای شاخص "نیاز به تلاش بیشتر" در کارنامه توصیفی خود هستند، از این دانش آموزان حمایت می‌کنند.

مهران‌پور گفت: از ۱۰ هزار و ۲۹۵ دانش آموز مقطع ابتدایی استان بوشهر در کارنامه خود دارای شاخص نیاز به تلاش بیشتر هستند که از این شمار ۶ هزار و ۳۲۶ دانش‌آموز از خدمات ارائه شده در طرح جبران و تثبیت یادگیری دوره ابتدایی استفاده کرده‌اند.

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: ۶۷۹ معلم رسمی، ۱۰۷ معلم حق التدریس، ۳۳ خیر آموزشی و ۳۵ فرهنگی بسیجی در این طرح مشارکت داشته‌اند.

وی تاکید کرد: طرح جبران و تثبیت یادگیری با همراهی آموزگاران، دانشجو معلمان و فرهنگیان بسیجی در تابستان سال جاری نیز اجرا می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر