شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست بوشهر:
کد خبر: ۱۱۱۴۱۰
چهارشنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۲

فکرشهر: رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: دوستداران حیات وحش در این استان می‌توانند با مراجعه به اداره‌های محیط زیست برای همکاری در تعمیر آبشخورها و آبرسانی به حیات وحش در محل‌های سخت گذر اعلام آمادگی کنند تا از این ظرفیت بهره‌ گرفته شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، خسرو درویشی افزود: باتوجه به وقوع خشکسالی‌های شدید سال‌های اخیر، تعمیر، بهسازی و احداث آبشخورهای تازه باتوجه به نیاز آبی مناطق هر ساله از سوی اداره کل محیط زیست استان بوشهر و مردم‌نهادهای دوستدار محیط زیست  در دستور کار است.

وی با اشاره به اهمیت نقش و کارایی جوامع محلی و دوستداران طبیعت در حفاظت از گونه‌های جانوری بوشهر، اظهارداشت: همکاری همه جانبه این گروه‌ها در حمایت از حیات وحش استان پیامدهای منفی خشکسالی‌ بر حیات وحش را به حداقل می‌رساند.

درویشی گفت: همزمان با آغاز فصل گرما در استان بوشهر، آبرسانی به مخزن‌ها و آب‌انبارهای منطقه‌های تحت مدیریت و شکار ممنوع استان برای تامین آب آبشخورهای در جریان است.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اعلام کرد: آبشخور مورد نیاز حیات وحش استان در پناهگاه خارک و مناطق تحت مدیریت و حفاظت شده که محل زیست پستانداران هستند احداث شده و بیشتر نیاز استان در مناطق آزادی است که تجمع‌هایی از وحوش در آن وجود دارد.

استان بوشهر هشت منطقه تحت مدیریت (پارک ملی دریایی نای بند، پارک ملی دیر – نخیلو، منطقه حفاظت شده مند، منطقه حفاظت شده حله، پناهگاه حیات وحش خارک، اثر طبیعی ملی کوه نمک، اثر طبیعی ملی خارکو و منطقه حفاظت شده کوه بیرمی) با مساحت ۱۸۱ هزار و ۳۸۷هکتار و سه منطقه شکار ممنوع کوه مند و کوه تنگ باهوش-شاهزاده ابراهیم و کوه سیاه با وسعت ۱۷۶ هزار و ۲۶۶هکتار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر