دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۱۵۲۵
پنجشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: شهادت شهید عاشوری خط سازش در استان بوشهر را به یک خط انقلابی تبدیل کرد و مایه علو و بزرگی برای استان بوشهر شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر پنجشنبه در دیدار با خانواده شهدای روحانی استان بوشهر اظهار داشت: شهیدان روحانی ابوتراب عاشوری و نگهدار اسماعیلی و حیدر حیدری دارای سجایای والای ایمانی، تقوایی، اخلاقی و انقلابی بودند.

وی با اشاره به مبارزات شهید ابوتراب عاشوری بیان کرد: شهادت شهید عاشوری خط سازش در استان بوشهر را به یک خط انقلابی تبدیل کرد و مایه علو و بزرگی برای استان بوشهر شد.

امام جمعه بوشهر از ویژگی‌های شهید عاشوری به استعداد بالای ایشان، مردم‌داری، ایمان و تقوای بالا، اخلاق فوق العاده و ولایت‌مداری و شجاعت اشاره کرد و ادامه داد: شهید عاشوری در طول انجام مبارزات با رژیم پهلوی، هیچ ترسی از برخوردهای رژیم نداشت.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های ۱۳۵۳ و ۱۳۵۴ گروه‌هایی در استان بوشهر تشکیل شد و برخی از این گروه‌ها بر علیه رژیم پهلوی تبلیغ می‌کردند که شهید عاشوری حامی و راهنمای این گروه‌ها بود.

آیت الله صفایی بوشهری به شهادت شهید عاشوری اشاره کرد و گفت: شهادت این شهید بزرگوار چنان حماسه و انقلابی در استان ایجاد کرد که ساواک نه تنها اجازه تشییع پیکر این شهید را در بوشهر نداد بلکه مانع از دفن پیکر ایشان در بوشهر نیز شد.

وی افزود: شهید نگهدار اسماعیلی چهره‌ای فوق العاده در شهرستان دشتستان بود که هم قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و هم بعد از پیروزی این انقلاب، توانست منشأ خیرات و برکات فراوانی در این منطقه باشد و در خدمت به اسلام و مردم‌داری در یکی از سخت‌ترین مناطق استان فعالیت کند.

امام جمعه بوشهر افزود: این شهید بزرگوار تا زنده بود پا را حتی یک قدم از خدمت به اسلام عقب نگذاشت به طوری که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مسئولیت حوزه علمیه بوشهر را بر عهده گرفت و در دفاع مقدس نیز به جبهه شتافت و در آنجا به شهادت رسید.

آیت الله صفایی بوشهری به شخصیت شهید حیدر حیدری نیز اشاره کرد و گفت: این شهید بزرگوار را از همان آغاز طلبگی می‌شناختم و چهره‌ای آرام، مؤدب و شریف داشت به طوری که اگر کسی چیزی احتیاج داشت و او خود نیز به آن نیاز داشت اما با این حال، آن چیز را به آن فرد نیازمند می‌داد.

جمعی از مسئولین ارشد استان بوشهر از جمله نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، استاندار، فرمانده سپاه امام صادق (ع)، مدیرکل بنیاد شهید و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در راستای برگزاری کنگره شهدای روحانی کشور با خانواده‌های شهیدان روحانی ابوتراب عاشوری، نگهدار اسماعیلی و حیدر حیدری به صورت جداگانه دیدار و گفت و گو کردند.

در پایان این دیدارها تابلو فرش هدیه رهبر معظم انقلاب اسلامی و چفیه متبرک ایشان به سه خانواده شهید روحانی به صورت جداگانه اهدا شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر