دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۱۷۷۸
دوشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵

فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر از احتمال بارش رگبار پراکنده باران در استان طی ساعات آینده خبر داد و گفت: وقوع گردوخاک باعث کاهش دید افقی و کیفیت هوا می‌شود.

به گزارش فکرشهر، پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد طی ساعاتی از وقت امروز و فردا با افزایش پوشش ابر، احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی به صورت رگبار پراکنده باران، گاهی رعدوبرق و وزش تندباد لحظه‌ای در برخی از نقاط استان و همچنین بر روی دریا وجود دارد.

وی اضافه کرد: در این مدت با وزش باد، وقوع گردوخاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا در مناطق مستعد دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: پیش بینی می‌شود این وضعیت به تناوب تا اواخر هفته در سطح استان و روی دریا ادامه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: برای ساعات آینده آسمان نیمه ابری همراه با غبار محلی، طی ساعاتی وزش باد و افزایش ابر و در برخی نقاط با احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی افزود: جهت وزش باد متغیر، غالباً شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی ۳۸ کیلومتر در ساعت و در برخی ساعات ۱۶ تا ۴۴ و در هنگام وزش تندباد گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در هنگام وزش تندباد گاهی بیش از ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر