يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۱۸۳۱
دوشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷

فکرشهر: مدیرعامل پتروشیمی کاویان گفت: اصلی‌ترین چالش‌های پیش روی توسعه پایدار را «فقر»، «بیکاری» و «شکاف طبقاتی حاصل از تکنولوژی‌های جدید» است و راهکار اساسی این مسائل چالشی، توانمندسازی محیط پیرامونی است.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، رمضان اولادی در سمینار «مسئولیت اجتماعی» با رویکرد توانمندسازی جامعه محلی اظهار کرد: این سمینار با هدف هم‌افزایی و مشارکت شرکت‌های منطقه به‌منظور توانمندسازی و کارآفرینی در منطقه جنوب استان برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

وی در ادامه با تشریح رویکرد و نگاه پتروشیمی کاویان در حوزه مسئولیت‌‎های اجتماعی تصریح کرد: طبیعتا توجه به بحث مسئولیت‌های اجتماعی در کنار توسعه اقتصادی برای هر سازمان امری ضروری است.

مدیرعامل پتروشیمی کاویان با اشاره به مفهوم نوین «صنعت و جامعه نسل پنجم» توضیح داد: این مفهوم بر اساس تعادل میان توسعه اقتصادی، حل مشکلات اجتماعی و زیست‌محیطی و بر پایه سه رکن انسانی، پایداری و تاب‌آوری شکل گرفته است؛ بنابراین با توجه به تغییر نسل‌ها و انتظارات جامعه نوظهور بایستی آموزش مهارت‌های جدید به منظور توانمندسازی جامعه محلی در اولویت شرکت‌های پتروشیمی قرار بگیرد.

اولادی، اصلی‌ترین چالش‌های پیش روی توسعه پایدار را «فقر»، «بیکاری» و «شکاف طبقاتی حاصل از تکنولوژی‌های جدید» معرفی کرد و افزود: راهکار اساسی این مسائل چالشی، توانمندسازی محیط پیرامونی است.

حجت نظری، رئیس شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس به تشریح روند فعالیت‌ها و و راهکارهای این شورا در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی پرداخت و رفع بیکاری را اولویت محوری فعالیت‌های این شورا معرفی کرد.

سپس علیرضا نبی که دانش‌آموخته رشته اقتصاد با گرایش منابع انسانی در مقطع دکتری است، به‌عنوان یکی از سخنران این سمینار گفت: مسئولیت اجتماعی شرکت‌های پتروشیمی در شرایط کنونی نه یک انتخاب؛ بلکه یک الزام است.

این کارآفرین و فعال اجتماعی حامی زندانیان در ادامه با بیان مثال‌هایی از دستاوردهای عملی توانمندسازی قشرهای آسیب‌پذیر جامعه، ناهماهنگی بین بخش‌های مختلف را علت اصلی توفیق نیافتن در این حوزه دانست و افزود: این مسئله باعث هدررفت منابع تخصیص یافته می‌شود.

رضا ابیاک، استاد دانشگاه و متخصص حوزه برندینگ نیز در بخش بعدی این سمینار با تبیین برندینگ از دیدگاه مسئولیت اجتماعی شرکت‌های پتروشیمی گفت: دوران تصمیم‌گیری و مدیریت رفتار سازمان‌ها بر مبنای سود و زیان صرف به‌سر آمده‌است و اکنون باید با مدل جامع «انرژی، محیط، سلامتی و امنیت» به خواسته‌های همه ذی‌نفعان توجه شود.

وی در پایان یادآور شد: دیده نشدن سایر توانمندی‌های استان بوشهر به‌غیر از گاز و پتروشیمی یکی از معضلاتی است که باید به آن پرداخته شود.

سخاوت اسدی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه انرژی پارس جنوبی هم در این برنامه بر ضرورت در کنار هم قرار گرفتن منابع و ظرفیت‌های مالی و فکری برای کسب نتیجه مطلوب‌تر تاکید کرد و خواستار هماهنگی و همدلی در این زمینه شد.

علی ربانی، رئیس دبیرخانه مسئولیت اجتماعی شرکت ملی صنایع پتروشیمی هم در این سمینار، به تشریح اهم مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس جنوبی پرداخت و میزان مشارکت این شرکت‌ها را در زمینه ارتقا و توانمندسازی جامعه پیرامونی با ارائه آمارها و داده‌های مستند به نمایش گذاشت.

عبدالحسن بهرامی، مشاور استاندار و معاون پارک علم و فناوری دانشگاه خلیج فارس بوشهر هم در بخش پایانی سمینار مسئولیت اجتماعی به نقش رویکرد شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی بر نامگذاری سال جدید به‌عنوان «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر