شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۱۸۷۰
سه‌شنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۰

فکرشهر: نقش دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در تحقق شعار سال در دانشگاه خلیج‌فارس به همت پارک علم و فناوری خلیج‌فارس با حضور جمع کثیری از اعضا هیئت‌علمی دانشگاه خلیج‌فارس برگزار شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه خلیج فارس، در این نشست رئیس دانشگاه خلیج‌فارس برای برگزاری این نشست در ماه‌های آغازین سالی که مزین شده است به فرمان مقام معظم رهبری از طرف پارک علم و فناوری خلیج‌فارس تشکر و قدردانی کرد.

دکتر محمد مدرسی اظهار داشت: ما این جلسه را به فال نیک می‌گیریم چرا که اعتقاد داریم اگر قرار است در منطقه و جهان به قدرت برتری تبدیل و به معنای واقعی آن قدرتمند شویم راه آن از تلاش‌های علمی و دستیابی به فناوری می‌گذرد.

وی افزود: اگر علم به معنای واقعی وجود داشته باشد همراه خود ثروت، قدرت و اقتدار نیز به همراه می‌آورد و به‌واسطه ساری و جاری شدن علم ما می‌توانیم به اقتدار لازم برسیم و این مهم مطلوب کشور و عمل به فرامین مقام معظم رهبری است.

مدرسی بیان داشت: اگر درگذشته از کسی پرسیده می‌شد علم بهتر است یا ثروت اغلب پاسخ‌ها گزینه ثروت بود. ولی اکنون اغلب مردم آگاه، اعتقاد و توجه دارند که علم بهتر است، چنانکه اگر دانش به‌صورت واقعی باشد تولید ثروت نیز به همراه دارد. عزت و جایگاه کشورها در جهان به علم و دانش بستگی دارد ما باید متناسب با حوزه‌های مزیتی استان در این زمینه فعال شده و مجموعه پارک علم و فناوری و دانشگاه خلیج‌فارس برای تحقق فرمان مقام معظم رهبری حرکت کنند.

رئیس دانشگاه خلیج‌فارس با بیان اینکه پارک علم و فناوری مولود دانشگاه خلیج‌فارس است تاکید کرد: اکنون نیز شخصیتی علمی در رأس آن قرار گرفته است که از اساتید همین دانشگاه است و با فناوری‌های روز آشنایی کامل دارد و ما این را نقطه قوت خود می‌دانیم.

همچنین وی بیان داشت: دانشگاه و پارک علم و فناوری در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان باید رشد متناسب با نیازهای منطقه را فراهم آورند و وضعیت پیشرفت‌های علم و فناوری استان و کشور را رصد و نتایج فعالیت‌های خود در این حوزه را ارزیابی و پایش کنند.

دکتر مدرسی افزود: ایجاد معاونت فناوری در وزارت علوم نشان از توجه وزارت عتف به شعار سال توسط مقام معظم رهبری است. ما باید در حوزه‌های علم و فناوری و تولید ثروت از طریق علم در کنار پارک علم و فناوری و با همکاری با آنها اقدام کنیم.

در ادامه این نشست دکتر حسن حبیبی رئیس پارک علم و فناوری خلیج‌فارس بیان داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک خروجی‌های باکیفیت دانشگاه خلیج‌فارس و از اساتید این دانشگاه هستند.

وی ادامه داد: نقش و جایگاه دانشگاه و شرکت‌های دانش‌بنیان در تحقق شعار سال بسیار حائز اهمیت است و ما می‌توانیم در کنار هم گام‌های بلندی را برای رسیدن به این هدف برداریم.

دکتر سید علی جعفری معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری خلیج‌فارس نیز در این نشست مطالب خود را در خصوص راه‌های رسیدن و تحقق به اهداف شعار سال بیان داشت، او افزود: دقت و ژرف اندیشی رهبری نشان می‌دهد که هنوز ما در مفاهیم نظری دچار مشکل هستیم، واژه اشتغال، دانش بنیان و تولید واژه هایی هستند که با تبیین آنها می‌توان در جامعه خدماتی را ارائه کرد.

وی تاکید کرد: روش مناسبی برای شناسایی شاخص ها و سنجه ها ترسیم و طراحی نشده است.

او افزود ما به دنبال انقلاب دانایی هستیم و با اشاره به ۵۰ درصد رشد منفی در ۱۰ سال اخیر گفت: اینک باید به یک ریزبینی و دقت نظر در سال دانش‌بنیان برسیم تا بازده را صعودی کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر