شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۱۹۰۲
سه‌شنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶

فکرشهر: معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر گفت: مجموعه مدیران شرکت های مستقر در پارس جنوبی باید در عمل مسئولیت اجتماعی خود را در منطقه بپذیرند و به این مهم عمل کنند.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی فرمانداری کنگان روز سه‌شنبه به نقل از محمد تقی ایرانی در نخستین گردهمایی مشترک ائمه جمعه و جماعات، فرمانداران، بخشداران، شوراهای اسلامی شهر، شهرداران و مدیران دستگاههای اجرایی چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر با مدیران عامل صنعت پتروشیمی منطقه پارس به میزبانی شورای راهبردی پتروشیمی های منطقه پارس افزود: ۱۲میلیارد دلار سهم صادرات فرآوردهای پتروشیمی بوده است آیا حداقل سالیانه ۵۰۰ میلیون دلار نباید صرف توسعه استان شود آیا این مطالبه زیادی است از سوی مردم و مسئولین استان بوشهر؟

وی اضافه کرد: با اجرای مسئولیت‌های اجتماعی از سوی مجموعه صنایع باید زمینه احساس تعلق بیشتر جامعه محلی نسبت به صنایع را فراهم کرد.

ایرانی با تاکید براینکه توسعه عسلویه یک مجموعه در هم تنیده است و نباید تبعیض کارگری در منطقه شاهد باشیم گفت: جذب ۵۰ درصد نیروهای بومی در منطقه عسلویه، خواسته جدی مردم منطقه است و تحقق این امر سبب تقویت امنیت و آرامش مردم محور در منطقه می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر اظهارداشت: ما شاهد بکارگیری نیروهای بی شماری از افراد غیر بومی در مجموعه منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس هستیم و این مجموعه به ظاهر هیچ بنایی برای تغییر رویه درشرکت‌های منطقه جنوب استان نیستند.

وی تاکید کرد: آوردن آشپز، آبدارچی و نگهبان و سرایدار از سایر استان‌ها چه معنایی دارد آیا تامین این نیروها در منطقه امکان پذیر نیست.

ایرانی ادامه داد: استان بوشهر دانشکده نفت و گاز در دانشگاه بزرگ خلیج فارس دارد که نیروی متخصص و با سواد برای کل کشور تربیت می کند که مدیران پارس جنوبی باید پاسخ دهند چند درصد این فارغ التحصیلان را بکار گرفته اند؟.

وی تاکید کرد: من به شما قول می دهم با تفاهم نامه ای که با سازمان فنی حرفه ای استان داریم هر تخصصی که لازم دارید اعلام کنید تا کمتر از سه ماه به شما کارگر و تکنسین ماهر تحویل دهیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر گفت: صنعت عسلویه باید قدر میزبانان خود را بداند و تامین شغل کمترین خواسته جامعه پیرامون است که تحقق این خواسته ضروری است.

وی افزود: فرصت‌های عظیم موجود در عسلویه را باید قدر دانست و عملکرد ما در منطقه نباید به گونه ای باشد که این فرصت‌ها تبدیل به تهدید شود.

ایرانی اضافه کرد: قطب انرژی کشور و شورای راهبردی می‌تواند محرومیت زدایی را بیشتر در برنامه خود قرار دهد و مراکز آموزشی، درمانی و توسعه آب شیرین کن‌ها بویژه استفاده از نیروهای بومی در اولویت قرار گیرد.

وی ادامه داد: پیوند صنعت با مردم منطقه بسیار مهم است و مردم انتظار دارند بخشی از درآمدهای پتروشیمی‌ها در زیرساخت های منطقه هزینه شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر گفت: امید می رود مجموعه جدید شورای راهبردی همدلی و همراهی بیشتری با مردم شریف استان که میزبان این صنعت عظیم ملی هستند برقرار کنند و مانع تبعیض بیشتر بین نیروهای بومی و غیر بومی شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر