دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۱۹۵۰
چهارشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۳

فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از وزش لحظه‌ای تندباد در استان خبر داد و گفت: خلیج فارس مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش فکرشهر، فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از وزش باد متوسط و گاهی نسبتاً شدید با مؤلفه‌های شمالی و جنوبی با سرعت بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت در استان خبر داد و اظهار داشت: احتمال تندبادهای لحظه‌ای در برخی ساعات، افزایش موقتی ارتفاع موج و تلاطم دریا وجود دارد.

وی زمان وقوع آن را پنجشنبه، جمعه و شنبه و محل آن را سواحل و فراساحل استان بوشهر عنوان کرد و ادامه داد: افزایش موقتی ارتفاع موج خلیج فارس و اختلال موقت در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر تاکید کرد: توصیه می‌شود از ترددهای دریایی بویژه تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی خودداری شود.

وقوع گردوخاک و کاهش دید افقی

وی خواستار اعمال ممنوعیت شنا در سواحل استان طی این مدت شد و بیان کرد: انتظار می‌رود تمهیدات لازم به منظور پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی مد نظر قرار گیرد.

شکوهی‌پور ادامه داد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در ساعاتی از وقت امروز تا شب با افزایش پوشش ابر، احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی به صورت رگبار پراکنده باران، گاهی رعدوبرق و وزش تندباد لحظه‌ای در برخی از نقاط استان و همچنین بر روی دریا وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت با وزش باد، وقوع گردوخاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا در مناطق مستعد دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزود: همچنین پیش بینی می‌شود این وضعیت به تناوب تا اواخر هفته در سطح استان و روی دریا ادامه داشته باشد.

احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی

وی گفت: برای ساعات آینده آسمان استان نیمه ابری همراه با غبار محلی و در برخی نقاط گردوغبار، طی ساعاتی وزش باد و افزایش ابر و در برخی نقاط با احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی پیش‌بینی می‌شود.

شکوهی‌پور اضافه کرد: جهت وزش باد متغیر، غالباً شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت هشت تا ۳۰ گاهی ۳۸ کیلومتر در ساعت و امروز تا شب در هنگام وزش تندباد بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی گفت: ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در ساعاتی از وقت امروز تا شب گاهی ۱۵۰ سانتیمتر و در هنگام وزش تندباد بیش از ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر