دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۲۲۹۰
دوشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۶

فکرشهر: هواشناسی بوشهر با صدور اطلاعیه هشدار نارنجی از افزایش قابل توجه سرعت باد شمال غربی تا بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و احتمال خسارت و وقوع حوادث دریایی خبر داد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، مدیر کل هواشناسی استان بوشهر گفت: پیرو هشدار دریایی سطح زرد که دیروز صادر شد، بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که در ساعاتی از ظهر تا اوایل شب از وقت امروز تا روز چهارشنبه سرعت وزش باد شمال غربی در سواحل و فراساحل جنوبی استان تشدید می‌شود.
 
فرج‌اله شکوهی‌پور افزود: پیش‌بینی می‌شود سرعت وزش باد به‌نسبت شدید تا شدید شمال غربی در ساعات ظهر تا اوایل شب به بیش از ۶۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج دریا به بیش از ۲.۵ متر برسد.
 
وی با بیان اینکه منطقه اثر این وضعیت در سواحل و فراساحل جنوبی استان بوشهر (از لاور ساحلی تا عسلویه) خواهد بود، تاکید کرد: نسبت‌به اختلال در تردد‌ها و فعالیت‌های دریایی در خلیج فارس، خطر غرق شدن شناور‌ها به‌ویژه شناور‌های سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تور‌های صیادی، خطر غرق شدن شناگران و خطر خسارت به تاسیسات ساحلی و فراساحلی هشدار داده می‌شود.
 
مدیر کل هواشناسی استان بوشهر توصیه کرد: از تردد‌های دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک و نیمه سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی در سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی استان بوشهر و شنا در سواحل خودداری و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی اندیشیده شود. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر