شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۲۳۱۶
دوشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷

فکرشهر:  استاندار بوشهر گفت: با اقدامات و برنامه‌ریزی صورت گرفته، توسعه سرمایه‌گذاری در استان بوشهر شتاب بیشتری می‌گیرد.

به گزارش فکرشهر از مهر، احمد محمدی زاده صبح دوشنبه در بازدید از تعدادی از شرکت‌های فعال در شهرک صنعتی بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی خوبی دارد که باید به بهترین شکل از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان استان بوشهر را یک ضرورت دانست و اضافه کرد: در شهرک‌ها و نواحی صنعتی باید از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کنیم و زمین لازم را از طریق اجاره یا واگذاری در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

استاندار بوشهر با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته برای ایجاد و راه‌اندازی شهرک زیست فناوری دلوار خاطرنشان کرد: به دلیل کم کاری و اهمال صورت گرفته این شهرک زیست فناوری به حالت نیمه تعطیل درآمده است، باید دوباره فعال شود.

وی ادامه داد: طی سال‌های گذشته برخی افراد و شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری زمین دریافت کرده‌اند ولی نتوانسته‌اند کار کنند که باید برای تسریع در تعیین تکلیف این اراضی اقدامات لازم انجام شود و کسانی که قصد کار کردن ندارند باید زمین‌ها را واگذار کنند.

محمدی زاده با اشاره به استقبال سرمایه‌گذاران در استان بوشهر بیان کرد: هیچ دلیلی ندارد که زمینی را برای کسی نگه داریم، در حالی که سرمایه‌گذار جدید منتظر زمین است.

وی بیان کرد: تعدادی از کارخانه‌دارهای مناطق مرکزی و شمالی کشور پیشنهاد دادند که در استان بوشهر زمین به ما واگذار کنید تا سرمایه‌گذاری کنیم و با اقدامات صورت گرفته به‌زودی شتاب سرمایه‌گذاری در استان بالاتر می‌رود.

استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم ایجاد شهرک صنعتی ۳ در بوشهر گفت: در کنار شهرک صنعتی ۱ و ۲ در بوشهر، باید شهرک صنعتی شماره ۳ را هم راه‌اندازی کنیم. صنایع آلاینده شهر بوشهر باید به بیرون از شهر منتقل و در آن‌جا مستقر شوند.

وی با بیان اینکه توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی در نقاط مختلف در دستور کار قرار دارد، افزود: علاوه بر توسعه شهرک صنعتی برازجان، باید در آب‌پخش و سعدآباد نیز نواحی صنعتی ایجاد کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر