سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۲۳۵۵
سه‌شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶

فکرشهر: رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: پردیس‌های استان بوشهر نیازمند فضاهای آموزشی، خوابگاهی و ورزشی جدید هستند.

به گزارش فکرشهر از مهر، رضا درویشی صبح سه‌شنبه در نشست با استاندار بوشهر اظهار داشت: ساختمان پردیس علامه طباطبایی بوشهر مربوط به قبل از انقلاب بوده و در حال حاضر در پردیس‌های استان نیازمند فضاهای اداری، آموزشی، رفاهی و ورزشی مختلف هستیم.

وی گفت: حسب فرمایش شما که مدیران استان باید یک روز در هفته پیگیر مطالبات و جذب اعتبارات برای دستگاه‌های خود باشند ما نیز در این هفته‌ها با سفر به تهران و جذب اعتبارات توانسته‌ایم گوشه‌ای از مشکلات را مرتفع کنیم و برخی اقلام مورد نیاز را در حوزه رفاهی دانشجو معلمان تأمین کنیم.

درویشی بیان داشت: در حال ۹۰۴ دانشجو معلم در پردیس دختر و ۷۷۴ دانشجو معلم پسر در دو پردیس دانشگاه در پنج رشته در حال تحصیل هستند که رشته زبان انگلیسی ما از قطب‌های کشوری به شمار می‌آید و بیشتر دانشجو معلمان ما در رشته آموزش ابتدایی مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: سال ۹۷ ما شاهد بیشترین ورودی در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر بودیم که امسال آنها فارغ التحصیل می‌شوند که بیشتر آنها بومی استان هستند و برای آموزش حضوری امسال نخست آموزش ابتدایی ورودی ۱۴۰۰ و سپس ورودی ۹۷ را فراخوان آموزش حضوری دادیم.

درویشی اضافه کرد: نرم کشوری استاد هیأت علمی به دانشجو در کشور ۱ به ۹۰ است که این مورد در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر ۱ به ۱۷۰ است که متأسفانه بسیار پایین است. وی متذکر شد: در این زمینه قبل از عید امسال در تهران رایزنی کردیم که ۸ عضو هیأت علمی جدید به ما خواهند داد که پروسه این مهم در حال انجام است که احتمالاً ۶ نفر آنها تا قبل از مهر جذب دانشگاه ما خواهند شد.

در زمینه خوابگاهی مشکلات فراوانی داریم

درویشی خاطرنشان ساخت: در این با دکتر مقدسی ریاست دانشگاه خلیج فارس گفتگوی مقدماتی داشته‌ایم و بسیار از تدریس اساتید هیئت علمی دانشگاه مادر استان و سایر دانشگاه‌ها در دانشگاه استقبال می‌کنیم؛ مشکلاتی نیز در زمینه تدریس اساتید بازنشسته داریم که هنوز نتوانسته‌ایم از توان علمی بالای آنها در دانشگاه بهره بگیریم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: در زمینه خوابگاهی مشکلات بسیاری در دو پردیس داریم و در این زمینه پیگیری‌هایی بسیاری را در سطح استانی و ملی داشته‌ایم؛ در حال حاضر در پردیس علامه طباطبایی ۲۵۰ نفر کمبود خوابگاه داریم و در پردیس بنت الهدی صدر نیز مشکل ما در این زمینه دوچندان است.

در پایان این نشست استاندار بوشهر از فضاهای کالبدی مختلف پردیس علامه طباطبایی دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر بازدید و بر پیگیری ویژه مطالبات و مشکلات پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر تاکید کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر