دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۲۳۶۲
سه‌شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۵

فکرشهر: رئیس حوزه هنری استان بوشهر گفت: نادر طالب‌زاده با دانش وسیع رسانه‌ای و تربیت جوانان هنرمند توانست نقش ماندگاری در عرصه بین‌المللی جبهه مقاومت داشته باشد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، امید پارسایی‌فر روز سه‌شنبه در آیین بزرگداشت زنده یاد طالب‌زاده در حوزه هنری بوشهر افزود: زنده‌ یاد طالب‌ زاده همچنین توانست با تربیت گروهی از جوانان با استعداد به تولیدات هنری در عرصه جبهه مقاومت بپردازد و نقش ماندگاری در عرصه بین‌المللی جبهه مقاومت ایفا کند.

وی افزود: بدون تردید جوانانی که با برنامه‌های فاخری مانند «راز» و  «عصر» در کلاس‌های شفاهی وی به طور  مستقیم و غیر مستقیم شرکت داشتند می‌توانند در آینده نقش طالب‌ زاده   را در برابر جبهه سلطه و استکبار تبیین کنند.

پارسایی‌فر در رابطه با آگاهی بخشی طالب‌زاده در جبهه مقاومت اظهار کرد: ماحصل این تلاش‌ها و دغدغه مندی‌ها، بصیرت و اخلاق آن زنده‌یاد منجر به  راه اندازی «شبکه المنار» در لبنان «شبکه افق» و «جشنواره عمار» در ایران بود.

 وی یادآور شد: هدف از راه‌اندازی این شبکه‌ها مقاومت در برابر استکبار و سلطه رسانه غرب بود که با هوشیاری و توانمندی نیروهای بومی و مذهبی و با امکانات کم توانست تأثیر بسزایی در عرصه بین‌المللی داشته باشد.

پارسیی‌فر ادامه داد: طالب زاده، نشان داد که با امکانات کم می‌توان اقداماتی کرد که بتواند چهره واقعی استکبار را شفاف‌سازی و مسیر را برای تمدن اسلامی هموار کند.

وی با اشاره به نقش طالب‌زاده در اتفاقات بعد از شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد: طالب‌زاده بعد از شهادت سردار سلیمانی، سلسله برنامه‌ها و گفتگوهای ارزشمندی درباره حضور مدافعین حرم و جبهه مقاومت تولید کرد.

وی گفت: شروع این برنامه در اولین روز شهادت حاج قاسم در ۱۳ دی‌ماه بود که توانست ابعاد شخصیتی این بزرگوار را به‌ خوبی در جامعه تبیین کند.

پارسایی فر یادآورشد: زنده‌یاد طالب‌زاده با تلاش‌های خستگی‌ناپذیر و پرانگیزه در کنار شهید آوینی سید اهل‌ قلم با ساخت مستند توانست هنر متعهد انقلاب را به نسل جوان انتقال دهد.

وی یادآورشد: هفته هنر انقلاب هم‌زمان با شهادت مرتضی آوینی در ۲۰ فروردین‌ماه نام‌گذاری و تا ۲۷ فروردین‌ماه ادامه داشت که با فوت نادر طالب‌زاده یار دیرین شهید اهل‌قلم، برنامه هنر انقلاب تا ۱۰ اردیبهشت می‌تواند ادامه داشته باشد.

نادر طالب‌زاده مستندساز، تهیه‌کننده و مجری تلویزیون و بازیگر و کارگردان سینما متولد ۱۳۳۲ در تهران نهم اردیبهشت در ۶۹ سالگی در یکی از بیمارستان‌های تهران درگذشت.

وی فعالیت هنری خود را از ۱۳۵۹ در صداوسیما با ساخت فیلم‌های مستند آغاز کرد.

از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به تدریس در مرکز اسلامی آموزش فیلم‌سازی و مدیریت مرکز تحقیقات و مطالعات سینمایی در معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد.

طالب‌زاده که در لیست شخصیت‌های تحریم شده از سوی آمریکا قرار دارد در جنگ بوسنی نیز شرکت داشته‌ است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر