جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۲۸۲۴
دوشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۲

فکرشهر: مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: مردم استان بوشهر پس از یک ماه روزه داری در عید سعید فطر ۲۲ میلیارد تومان زکات فطریه و کفارات به نیازمندان استان پرداخت کردند.

به گزارش فکرشهراز سایت خبری کمیته امداد ، محمد رضا میری اظهار داشت: بر اساس گزارش اخذ شده تاکنون بیش از ۲۲ میلیارد تومان زکات فطریه و کفاره توسط مردم استان بوشهر در جهت کمک به خانوارهای نیازمند و مددجویان تحت حمایت پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر افزود: از این میزان زکات فطریه ۱۹ میلیارد تومان آن از سوی مؤسسات خیریه، مراکز نیکوکاری، مساجد و شوراهای زکات روستایی جذب و میان نیازمندان همان منطقه توزیع شده است.

وی گفت: حدود ۳ میلیارد تومان دیگر در اختیار کمیته امداد قرار گرفت که که در زمینه کمک به بیماران و تأمین لوازم ضروری خانواده‌ها از جمله یخچال، کولر و منبع ذخیره آب هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با بیان اینکه بر اساس قانون زکات کشور مسئولیت جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات فطریه بر عهده ستاد زکات و کمیته امداد است، افزود: به‌منظور رعایت مسائل، موازین و ظرافت‌های شرعی در هزینه‌کرد زکات فطره، وجوهات جمع‌آوری شده در هر شهر و منطقه، با محوریت ائمه جماعات و هیأت امنای مساجد بین نیازمندان همان منطقه و محل توزیع شده است.

میری گفت: در عید سعید فطر ۱۲۰۰ پایگاه جمع‌آوری فطریه و کفاره شامل پایگاه امداد، مراکز نیکوکاری و پایگاه سایر مؤسسات خیریه در مصلی‌ها، میادین و معابر، در شهرها و روستاهای استان بوشهر مسئولیت جمع‌آوری فطریه و کفارات روزه‌داران را برعهده داشتند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر