دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۲۹۰۱
سه‌شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۶

فکرشهر: مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: ۹۹ درصد از ۴۰۶ روستای بالای ۲۰ خانوار استان بوشهر تحت پوشش خدمات ارتباطی هستند.

به گزارش فکرشهر از مهر، علی سملیان ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از درخواست دهیاری گمارون مبنی بر عدم آنتن دهی مناسب در سطح روستا، کارشناسان این اداره کل و شرکت ارتباطات سیار (همراه اول) برای پایش و حضور میدانی به روستا اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: پس از تأیید ناپایداری و عدم کیفیت مناسب پوشش دهی، بهبود ارتباطی روستا از طریق سایت روستای همجوار توسط شرکت همراه اول صورت پذیرفت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر ادامه داد: روستای گمارون از توابع شهرستان گناوه است که ۷۱ خانوار و ۲۴۱ نفر جمعیت دارد.

سملیان خاطر نشان کرد: همواره خود را موظف به پاسخگویی به مردم دانسته و در این راستا اقدام به انجام پایش های دوره‌ای جهت به روز رسانی اطلاعات ارتباطی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان در سامانه دیار خواهیم کرد تا در صورت نیاز نسبت به بهینه سازی سایت‌ها و مرتفع کردن مشکلات بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، اقدامات لازم را انجام دهیم.

دسترسی ۹۳ روستاها به شبکه ملی اطلاعات

وی افزود: هم اکنون بیش از ۹۹ درصد از ۴۰۶ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، تحت پوشش خدمات ارتباطی هستند که از این تعداد، ۹۳ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار دارای ارتباط شبکه ملی اطلاعات هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر بیان کرد: بهینه سازی ارتباطات یکی از شاخص‌های پیشرفت پایدار و جمعیت معکوس به روستاها محسوب می‌شود.

وی گفت: در روستاهای در حال توسعه، با ایجاد و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی مورد نیاز و فراهم آوردن امکانات لازم برای آموزش و نحوه استفاده از رسانه‌های نوین ارتباطی، سطح زندگی مردم ارتقا و منجر به جذب سرمایه، فروش صنایع دستی، کارآفرینی و توسعه و رشد اقتصاد روستا می‌شود. این امر نیازمند وجود اینترنت با کیفیت در سطح روستاها است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر