جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: در آیینی با حضور رئیس مرکز طرح‌های ملی کلان فناوری، استاندار و جمعی از مدیران استان بوشهر، نخستین مرکز ملی تحقیقات میگوی عاری از بیماری خلیج‌فارس گشایش یافت.\n خبرگزاری فارس: نخستین مرکز ملی تحقیقات میگوی عاری از بیماری خلیج‌فارس گشایش یافت\n\nبه گزارش فکرشهر، استاندار بوشهر در آیین افتتاح مرکز ملی تحقیقات میگوی عاری از بیماری اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر در بخش شیلات است که می‌تواند فرصتی برای ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری فراهم کند.
کد خبر: ۱۱۲۹۷
سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱

فکرشهر: در آیینی با حضور رئیس مرکز طرح‌های ملی کلان فناوری، استاندار و جمعی از مدیران استان بوشهر، نخستین مرکز ملی تحقیقات میگوی عاری از بیماری خلیج‌فارس گشایش یافت.
\n خبرگزاری فارس: نخستین مرکز ملی تحقیقات میگوی عاری از بیماری خلیج‌فارس گشایش یافت

\n\n

به گزارش فکرشهر، استاندار بوشهر در آیین افتتاح مرکز ملی تحقیقات میگوی عاری از بیماری اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر در بخش شیلات است که می‌تواند فرصتی برای ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری فراهم کند.

\n\n

مصطفی سالاری بیان کرد: بوشهر از نقاط بکر تولید میگوی پرورشی در کشور است و بیش از 60 درصد میگوی پرورشی کشور نیز در بوشهر تولید می‌شود لذا ایجاد مراکز تحقیقاتی و پژوهشی در این عرصه نیز از نیازهای اساسی استان بوده است.

\n\n

وی تصریح کرد: از آنجا که امنیت سلامت برای ما مهم است، تولید میگوی پرورشی در استان نیازمند بررسی کارشناسی به منظور تولید میگوی عاری از بیماری است و ایجاد مرکز ملی تحقیقات میگوی عاری از بیماری یک اقدام مهم در این بخش است.

\n\n

استاندار بوشهر گفت: علاوه بر این باید زمینه انجام تحقیقات کاربردی به منظور تولید میگوی پرورشی سالم در استان فراهم شود تا علاوه بر تولید بیشتر، بتوان محصولات را صادر کنیم.

\n\n

به نوشته ی فارس، رئیس پژوهشکده میگو نیز با اشاره به انجام تحقیقات مختلف برای جلوگیری از بیماری میگوهای پرورشی گفت: بومی سازی فناوری تولید میگوی عاری از بیماری خاص SPF  از اهداف راه‌اندازی مرکز ملی تحقیقات تولید میگوی عاری از بیماری است.

\n\n

خسرو آیین جمشید بیان کرد: پژوهشکده میگوی کشور طراحی و ساخت این مرکز را به عنوان پایلوت تحقیقاتی برای پایش دائمی عوامل بیماری‌زای مولدان میگوهای پرورشی کشور، ایجاد بانک اطلاعات ژنتیکی میگوهای پرورشی بومی و غیربومی ایران و ذخیره‌سازی میگوهای عاری از پاتوژن‌های خاص SPF از سال 87در منطقه شغاب واقع در حومه شهر بوشهر آغاز کرد.
\nوی خاطرنشان کرد: مرکزی که امروز در بوشهر افتتاح شده ظرفیت تولید چهار هزار جفت میگوی مولد SPFو 20 هزار جفت پیش مولد را در سال دارد که با افزایش تعداد استخرهای پرورشی گلخانه‌ای ظرفیت تولید میگوهای مولد تا شش هزار جفت نیز وجود دارد ضمن اینکه این مرکز در مساحت یک هکتار و مساحت استخرهای پرورشی موجود در آن هزار و 300 مترمربع ساخته شده است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر