شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۲۹۷۲
چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۴:۱۱

فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از امروز (چهارشنبه) تا یکشنبه هفته آینده نسبت به وزش باد، خیزش گردو غبار محلی و احتمال نفوذ ریزگرهای فرامنطقه‌ای در فضای این استان هشدار سطح زرد (آگاهی و اقدام در صورت نیاز) اعلام کرد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، پیام مساعدی افزود: براساس بررسی نقشه‌های هواشناسی اواسط روز یکشنبه هفته آینده با افزایش سرعت وزش بادهای شمال غربی، سواحل استان بویژه در بخش‌های مرکزی و جنوبی در بیشتر ساعت‌ها مواج و متلاطم خواهد بود.

وی بیان کرد: طی این مدت به سبب وزش باد، خیزش گرد و خاک در برخی مناطق مستعد استان بوشهر و نفوذ ریزگردها از مناطق همجوار به این استان، دور از انتظار نخواهد بود که در این راستا توصیه می‌شود سالمندان، کودکان و بیماران از تردد غیرضرور اجتناب کنند.

مساعدی یادآور شد: همچنین به سبب شدت وزش باد احتمال شکستن شاخه‌های درختان، آسیب به تابلوهای تبلیغاتی، شبکه‌های برق و مخابرات و سازه‌های موقت وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف همراه با وزش باد و در برخی نقاط همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: در این مدت جهت وزش باد  به طور غالب شمال غربی، در مناطق شمالی و مرکزی استان بوشهر با سرعت ۱۲ تا ۳۸ گاهی ۴۴ کیلومتر در ساعت و در مناطق جنوبی ۱۴ تا ۴۴ و طی ساعت‌هایی ۱۸ تا ۵۴  گاهی ۶۴ کیلومتر در ساعت پیش‎بینی شده است.

مساعدی گفت: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در سواحل شمالی و مرکزی ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی ۲۴۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‎‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به شدت تلاطم دریا باید نسبت به ترددهای دریایی نیز احتیاط لازم صورت گیرد.

مساعدی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۶:۱۸، جزر اول ۱۱:۲۲، مد دوم ۱۷:۱۶ و جزر دوم ۲۳:۵۴ خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر