سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۲۹۹۲
چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۵

فکرشهر: یکی از نمایندگان امضاکننده طرح «استفاده بهینه از اشیاء باستانی و گنج‌ها» در واکنش به اعتراضات وارد شده به این طرح، اظهار داشت که یک غفلتی در طرح صورت گرفته است که هم زمینه خروج اشیا از کشور را فراهم می‌کند و هم دست سودجویان را باز می‌گذارد. به همین منظور متوجه شدیم که باید اصلاحاتی در طرح صورت بگیرد.
به گزارش فکرشهر از انتخاب، حسین جلالی درخصوص اعتراضات وارد بر طرح «استفاده بهینه از اشیاء باستانی و گنج‌ها»، به «انتخاب» گفت: «این طرح یک ماده‌ای دارد که مورد اعتراض نمایندگان و حتی خود امضا کنندگان هم قرار گرفته و آن ماده‌ای‌ست که باعث سو استفاده می‌شود و ممکن است باعث حفاری‌های متعددی شود و اشیا از کشور خارج شوند، بنابراین زمینه سو استفاده از طرح وجود دارد. به همین جهت یک غفلتی در طرح صورت گرفته است که هم زمینه خروج اشیا از کشور را فراهم می‌کند و هم دست سودجویان را باز می‌گذارد.»
بیشتر بخوانید
نامه اعتراضی باستان‌شناسان به رئیس مجلس: کدامین کشور با سابقۀ تاریخی همچون ایران را سراغ دارید تا با حراج نوامیس ملی و فرهنگی خود اقدام به ارزآوری کرده باشد؟

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه این طرح باید اصلاح شود، عنوان کرد: «برخی از موارد این طرح مورد اعتراض واقع شده و حق هم با معترضین است. الان متوجه شدیم که این طرح باید اصلاح شود. ما با طراح طرح هم در خصوص اینکه باید اصلاحاتی صورت گیرد، صحبت کردیم. با این تفاسیر حساسیت رسانه‌ها و خبرنگاران صحیح و به‌جاست و باید از این تذکرات تشکر کنیم. امیدواریم که طوری مورد اصلاح واقع شود که به میراث و آثار فرهنگی و تاریخی کشور آسیبی وارد نشود.»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر