سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی:
کد خبر: ۱۱۳۰۸۱
پنجشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۶

فکرشهر: نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شان معلم، شان بالا و مقدسی است، گفت: دانشگاه فرهنگیان استان نیازمند توسعه همه جانبه است.
به گزارش فکرشهراز روابط عمومی دفتر دانشگاه فرهنگیان، دکتر ابراهیم رضایی با بیان این مطلب در نشست با مسئولان دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در دفتر مدیریت استانی این دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان، واقعا دانشگاه مهمی است و این دانشگاه حتما باید باشد و بیشتر از گذشته تقویت شود.
نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه فرهنگیان همیشه منشاء خیر و اثر بوده خروجی های آن نیز آن نیز خیلی خروجی های موثری برای کشور بوده است و نوع و بافت این دانشگاه می طلبد که آن را توسعه دهیم.
رضایی بیان داشت: من به اهمیت این دانشگاه واقفم و هم پای کار هستم و هم این دانشگاه برای ما بسیار بسیار اهمیت دارد و این دانشگاه خیلی جا برای توسعه دارد و به نظرم حداکثر بیش از 20% نیاز آموزش و پرورش را اکنون تامین می کند.
وی متذکر شد: تجربه نشان می دهد آن کسی که از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب آموزش و پرورش می شود بیشتر به درد آموزش و پرورش می خورد برای این سیستم بهتر کارایی دارد.
رضایی تصریح کرد: به جایی که بخواهیم برخی دانشگاه ها را توسعه دهیم باید دانشگاه فرهنگیان را توسعه دهیم و کمک کنیم مسائل و مشکلات آن حل شود.
وی ادامه داد: از شما می خواهم تا کار کارشناسی مسائل و مشکلات دانشگاه را انجام داده و طراحی را شما داشته باشید و برای پیگیری و اجرای کار به صورت مشترک ما کامل پای کار این دانشگاه هستیم.

رضایی اضافه کرد: ما یک نفریم و ظرفیت کارشناسی ما شما هستید و نمی توانیم و نیستیم و ادعا نمی کنیم که کارشناس همه حوزه ها هستیم و از همه چیز سر در بیاوریم و هر طرحی که شما در اینجا کار مطالعاتی و کارشناسی آن را انجام داده باشید، به جد آن را تا حصول نتیجه پیگیری می کنم.
وی ابراز داشت: در مورد ورودی های دانشگاه فرهنگیان خواهشم این است که مراقبت و دقت بیشتری صورت گیرد تا که نسلی که قرار است بچه های ما به آنها سپرده شده و آنها را تربیت کنند، طبیعتا باید همه صلاحیت ها را داشته باشند.
نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: شان معلم، بسیار شان بالا و مقدسی است و معلم نسبت به شاگردش تعهد دارد و معلم بسیار انسان موثری در این جامعه است و قرار است انسان ساز باشد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در نشست با نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی ضمن خوش آمدگویی به وی اظهار داشت: در حال حاضر اگر فرض بگیریم که کرونایی نباشد حدود 270 نفر کمبود خوابگاه در پردیس علامه طباطبایی و این وضعیت در پردیس دختران ما نیز مشابه است.
دکتر رضا درویشی گفت: هم اکنون 904 دانشجومعلم در پردیس دختران و 774 دانشجومعلم پسر در پردیس پسران دانشگاه در پنج رشته در حال تحصیل اند که بیشتر دانشجومعلمان ما در رشته آموزش ابتدایی مشغول به تحصیل هستند.
درویشی بیان داشت: دانشگاه فرهنگیان قلب آموزش و تربیت دانشجومعلمان است و مسیر پیشرفت و تعالی هر جامعه را قطعا آموزش و پرورش آن هموار می کند و در این راستا باید همه فرهنگیان همدل و کوشا برای اعتلای کشور گام برداریم.

وی تصریح کرد: نرم کشوری استاد هیات علمی به دانشجو در کشور 1 به 90 است که این مورد در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر 1 به 170 است که متاسفانه بسیار پایین است.
درویشی در ادامه اضافه کرد: سال 97 ما شاهد بیشترین ورودی در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر بودیم که امسال آنها فارغ التحصیل می شوند که بیشتر آنها بومی استان هستند و برای آموزش حضوری امسال نخست آموزش ابتدایی ورودی 1400 و سپس ورودی 97 را فراخوان آموزش حضوری دادیم.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در پایان گفت: امیدواریم که در مسیر پیشرفت و توسعه هر چه بیشتر دانشگاه فرهنگیان استان مسئولان مختلف در استان همچون نمایندگان مردم شریف استان در مجلس شورای اسلامی در کنار ما بوده و ما را یاریگر و همراه باشند.
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر نیز در نشست مسئولان دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر با نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حضور نماینده دشتستان در دانشگاه بسیار امیدبخش و امیدآفرین است.
حجت الاسلام سید عبدالجلیل حسینی گفت: همزمان با بازگشایی دانشگاه و آغاز آموزش حضوری یکی از مشکلات اساسی ما با توجه به زیست محور بودن دانشگاه مشکل زیرساختی است.
حسینی بیان داشت: تقریبا نشستی نیست که ما و مسئولان دانشگاه نشینیم و تامل و تفکر کرده که چه کنیم که خوابگاه تامین شود؛ خوابگاهی که در شان و شایسته دانشجومعلمان این دانشگاه باشد.
وی تصریح کرد: امیدوارم که بتوانیم با همدلی، همفکری و هم افزایی ها باشد که در کنار هم همه ظرفیت های ملی و استانی جمع شده و بتوانیم به یک نقطه مطلوب دانشگاه برسیم تا در مهرماه سال جاری با یک فراغ بال و آسودگی خاطر فعالیت های مختلف را با یک برنامه ریزی خیلی خوبی جلو ببریم.
سرپرست پردیس بنت الهدی صدر بوشهر نیز ضمن تقدیر از حضور گرم نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در این نشست اظهار داشت: امیدوارم که این حضور امروز شما بتواند برای بسیاری از مسائل و مشکلات دانشگاه گره گشا باشد.

دکتر زهرا محمدی گفت: هم اکنون در حوزه خوابگاهی در پردیس دختران دانشگاه با مشکل جدی مواجه هستیم؛ اگرچه تا زمانی که آموزش مجازی برقرار بود به دلیل غیر حضوری بودن دانشگاه مشکلی وجود نداشت.
 معاون آموزشی، فرهنگی و پژوهشی پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: خوشحال و خرسندیم که نمایندگان استان ما در مجلس شورای اسلامی به دانشگاه فرهنگیان نگاه ویژه دارند.
دکتر سید محسن محمدی گفت: دغدغه مندی نمایندگان ما در ارتباط با دانشگاه قابل ستایش است و امیدواریم که همواره در مسیر توسعه همه جانبه دانشگاه در کنار ما باشند.
محمدی بیان داشت: برگزاری چنین نشست هایی با نمایندگان محترم مردم استان در مجلس شورای قطعا در کاستن از مشکلات دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر تاثیرگذار است.
وی در ادامه خاطرنشان ساخت: این نشست ها با هدف تعامل هر چه بیشتر با نمایندگان، هم افزایی، همفکری و هم اندیشی با نمایندگان در راستای تعالی دانشگاه در ابعاد گوناکون در جهت نیل دانشگاه به سمت دانشگاهی پویا، زنده و کارآمد با تربیت دانشجومعلمانی به روز و شایسته صورت می گیرد.
معاون آموزشی، فرهنگی و پژوهشی پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: امیدواریم با حضور و هم افزایی نماینده مردم دشتستان در مجلس در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر و رایزنی ایشان در سطوح ملی و استانی از مشکلات دانشگاه در حوزه های مختلف کاسته شود.
معاون توسعه منابع و امور دانشجویی پردیس بنت الهدی صدر بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: بی شک حضور گرم نمایندگان مجلس در دانشگاه فرهنگیان می تواند منشا برکات بسیاری برای دانشگاه در راستای پیشرفت دانشگاه باشد.

دکتر عبدالرسول فدایی دولت ضمن تقدیر از حضور گرم دکتر رضایی در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: مسئله ای که ما به شدت از ناحیه آن در مضیقه هستیم، مسئله اعتبارات مالی است.
فدایی دولت بیان داشت: اعتبارات تملک دارایی ما با داشتن بیش از 1700 دانشجومعلم روزانه بسیار ناچیز است و این میزان جوابگوی آن هویت معلمی که در سند تحول بنیادین مد نظر رهبری است، نیست.
وی تصریح کرد: امیدواریم که با رایزنی شما با مسئولان وزارت نفت در راستای مسئولیت های اجتماعی آن دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر به عنوان معین وزارت نفت در نظر گرفته شود؛ همچنین امید داریم که با پیگیری شما در سطح استانی و ملی این دانشگاه از درآمدهای سایر ارگان های درآمدزایی که برای کل کشور درآمدزا بوده و در استان مستقر هستند، متنفع و ذینفع شود.
معاون توسعه منابع و امور دانشجویی پردیس علامه طباطبایی بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: قطعا حضور گرم نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی در دانشگاه منشاء خیر و برکت خواهد بود.
دکتر علی اکبر قاسمی گفت: اگر ماده 78 قانون مالیات های مستقیم احیا شود قطعا بخش قابل توجهی از این مالیات ها با وجود صنایع بزرگ مستقر در استان در حوزه های مختلف به آموزش و پروش تعلق خواهد گرفت و از آنجا که دانشگاه فرهنگیان نیز جزیی از آموزش و پرورش است، این مهم می تواند بسیار برای ما راهگشا باشد که در این زمینه نیازمند پیگیری و مساعدت نمایندگان استان در مجلس چون شما هستیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر