يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۳۱۷۹
شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶

فکرشهر: مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در قطر فرصت مناسبی برای صادرات تولیدات صنایع دستی این استان است که از این فرصت بخوبی استفاده خواهد شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، اسماعیل سجادی منش جمعه شب در نشست میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دشتی افزود: استان بوشهر در زمنیه تولید صنایع دستی از استان‌های پیشتاز و موفق کشور است و از فرصت جام جهانی قطر باید استفاده مناسب برای صادارت محصولات صنایع دستی به عمل آید.

وی اضافه کرد: شهرستان دشتی در زمنیه تولید صنایع دستی منحصر به فرد عبا و گلیم و گبه دست بافت از شهرستان های کم نظیر در کشور است و  صنایع دستی استان بوشهر با محوریت دشتی برای بازی های جام جهانی قطر صادر خواهد شد.

سجادی منش به ظرفیت‌های گردشگری در نوار ساحل استان بوشهر و دشتی اشاره کرد و افزود: استان بوشهر با چند صد کیلومتر ساحل زیبا و بکر دارای طرفیت بالای گردشگری ساحلی است و باید  تعداد روستاهای هدف گردشگری در نقاط ساحلی استان بوشهر و شهرستان دشتی افزایش دهیم.

وی به طرح بوم گردی نیز اشاره کرد و گفت: تعداد بوم گردی‌ها در نوار ساحلی و مناطق عشایری و روستایی دشتی  افزایش پیدا می‌کند.

سجادی منش به دو اثر تاریخی منطقه ساحلی دشتی به عنوان میراث فرهنگی این شهرستان اشاره کرد و افزود: پیگیری لازم برای ثبت ملی گمرک و ساختمان بهداشت  لاور ساحلی انجام و تلاش می شود از این  ظرفیت‌های گردشگری استفاده شود.

وی همچنین ظرفیت‌های گردشگری و بازی‌های آبی در نوار ساحلی را از دیگر مزایای این شهرستان عنوان کرد و اظهار داشت: ساحل لاور دارای ظرفیت خوبی برا ی توسعه بازی‌های آبی و ساحلی است و بزودی اعتبار لازم برای مرمت امامزاده زیارت ساحلی از محل اعتبارات ملی و استانی تامین خواهد شد.

سجادی منش اضافه کرد:پیگیری لازم برای  ثبت دو اثر معنوی در روستای گلستان ساحلی دشتی در  دست اقدام است که پس از ثبت ملی اطلاع رسانی خواهد شد.

فرماندار دشتی به ظرفیت‌های گردشگری و میراث فرهنگی دشتی اشاره کرد و افزود: باید در زمینه توسعه گردشگری و احیای میراث فرهنکی وتاریخی شهرستان اقدامات بیشتر و بهتری انحام شود.

علی بحرانی افزود: شهرستان دشتی در زمنیه گردشگری دارای ظرفیت های بسیار خوب در نقاط ساحلی، کوه و دشت و کلوت های مند  و کوه نمک و مناظر زیبای طبیعی است که باید تلاش شود با سرمایه کذاری و احیای این آثار تاریخی و فرهنگی زمینه اشتغال افراد بوجود آید

فرماندار دشتی اضافه کرد: این شهرستان در زمینه طرح های بوم گردی اقدامات بسیار خوبی داشته و باید این ظرفیت شهرستان متناسب با زیر ساخت‌ها توسعه پیدا کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر