يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: رکورد ورود دسته جمعی هواپیماهای مسافربری به ایران شکسته شد.
کد خبر: ۱۱۴۱۵
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۴

فکرشهر: رکورد ورود دسته جمعی هواپیماهای مسافربری به ایران شکسته شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، سایت صبحانه نوشت: چند ماهی است که برخی رسانه های بین المللی و ایرانی، خبر از انتقال چند فروند هواپیمای ایرباس مدل A340 سری 600 که متعلق به ایرلاینی به نام "ویرجین آتلانیک" هستند، به شهرهای بصره و بغداد در عراق می دادند و گمانه زنی ها درباره اینکه این هواپیماها متعلق به یکی از ایرلاین های ایرانی باشد، مطرح بود.
\n 
\nA340-600 از نوع هواپیماهای مسافربری پهن ‌پیکر و چهار موتوره ساخته شرکت ایرباس است که کاربرد اصلی این هواپیما در جابجایی تعداد زیادی مسافر در مسافت‌ های طولانی است. این تایپ از ایرباس، بر اساس اطلاعات رسمی، تقریبا 14600 کیلومتر برد پروازی دارند و حدود 350 مسافر را در 3 کلاس اکونومی، بیزینس و فرست کلاس حمل می کنند.
\n 
\nاما این گمانه زنی ها زیاد ادامه پیدا نکرد و طی ساعات پایانی شب گذشته، آسمان تهران شاهد فرود دسته جمعی این ایرباس ها در فرودگاههای امام خمینی (ره) و مهرآباد بود تا بزرگترین انتقال دسته جمعی هواپیماهای مسافربری به داخل کشور در دوران پس از انقلاب و در شرایطی که هنوز تحریم ها علیه صنعت هواپیمایی کشورمان به شدت ادامه دارد، رخ دهد.
\n 
\nبا این اقدام مهم این ایرلاین ایرانی که با همکاری بانک تات سابق عملی شده، ماهان بسیار قدرتمندتر از گذشته به کار خود ادامه خواهد داد و می تواند بخش زیادی از نیازهای صنعت هوایی کشورمان را تاین کند. بر اساس اطلاعات منتشر شده در سایت مرجع هوانوردی و هوافضای پارسی، اکثریت قریب به اتفاق این ایرباس ها، جوان و تازه نفس هستند و تولید آنها بین سال 2001 تا انتهای 2004 بوده است که مشخصات آنها در زیر می آید:
\n 
\n۸ ایرباس ۳۴۰ دیشب وارد تهران شدند 
\nالبته در کنار این ایرباس های مدل 340، یک فروند هواپیمای ایرباس 321 هم خریداری شده بود که این پرنده نیز دیشب به ایران آمده است. کارشناسان صنعت هوایی به صبحانه گفتند که با توجه به تحریم های ظالمانه غرب علیه صنعت هوایی کشورمان و عدم ارائه سوخت به هواپیماهای ایرانی در اکثر فرودگاههای اروپا، این مدل از ایرباس ها  این امکان را دارند تا همه مسیرهای فعلی اروپایی و آسیایی ماهان را به صورت رفت و برگشت و بدون نیاز به سوختگیری مجدد پوشش بدهند و درآمد خوبی را از این صرفه جویی به ماهان منتقل کنند.
\n 
\nاز سوی دیگر خانواده ایرباس ها در اکثر بخش ها از سیستم های یکسانی برخوردارند و هزینه تعمیر و نگهداری آنها به علت آشنایی متخصصان ایرانی به تعمیر و نگهداری ایرباس، پایین خواهد بود.
\n 
\nبا توجه به این اقدام مهم و برنامه ریزی شده ماهان، باید منتظر ماند و دید آیا ایرلاین هایی چون ایران ایر هم می تواند تحولی را در خود شاهد باشد یا همچنان منتظر اما و اگر روی خوش نشان دادن غرب خواهد ماند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر