شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی بوشهر:
کد خبر: ۱۱۴۳۶۵
دوشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲

فکرشهر:مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: ۵۰ درصد از کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر فرسوده است و نیاز به بازسازی و زیباسازی دارند.

به گزارش فکرشهر، حیدر راهب روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا عنوان کرد: مشکلات کتابخانه‌های عمومی بوشهر در ۲ سطح سخت و نرم‌افزاری است که در بخش سخت افزاری فرسوده بودن ساختمان و فضای کتابخانه‌ها مهمترین مساله است.

وی افزود: شرایط امروز با دهه‌های گذشته متفاوت است و اگر قرار است اقدامات فرهنگی اثرگذار واقع شود باید به جلوه‌های بصری و زیبایی فضا توجه کرد.

راهب اذعان کرد: این در حالی است که امروز بسیاری از کتابخانه‌های عمومی بوشهر به سبک گذشته است و باید فضای داخلی آن از قبیل سالن مطالعه نوسازی و نشاط بخش شود.

وی گفت: استفاده از تجهیزات در این زمینه بسیار موثر است و رفع این مشکلات و رشد و پیشرفت کتابخانه‌های استان نیازمند همت مسئولان استانی برای تامین اعتبار لازم است زیرا نهاد کتابخانه‌های عمومی نمی‌تواند این اعتبار را اختصاص دهد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر ادامه داد: کتابخانه‌های استان بوشهر کتابدارهای متخصص و شایسته‌ای دارد اما کاهش انگیزه آنها یکی از مهمترین مشکلات این مراکز در سطح نرم‌افزاری است که برای آموزش و تقویت انگیزه آنان برناه‌ریزی شده است.

راهب با اشاره به کمبود کتابخانه‌های روستایی در استان بوشهر، بیان کرد: در زمان حاضر کتابخانه سیار در روستاها فعال نیست اما به دنبال این هستیم تا با ترتیب دادن اردوهای جهادی با استفاده از کتابدارهای داوطلب به روستاهای پیروامون هر یک از کتابخانه‌ها خدمت‌رسانی شود.

در زمان حاضر استان بوشهر ۷۶ کتابخانه عمومی در قالب ۴۶ کتابخانه شهری، ۲۰  کتابخانه روستایی و ۱۰ کتابخانه مشارکتی دارد که به بیش از ۳۷ هزار عضو خود خدمت‌رسانی می‌کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر