يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۴۴۴۴
سه‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۸

فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: فرماندار دشتستان، ۱۰ روز پس از معارفه خود در این سمت، در جمع خبرنگاران گفت که شما حق دارید با من همکاری کنید یا همکاری نکنید و من نیز هیچ شکایت و گله ای از انتقادات نخواهم داشت اما مهم ترین نکته، توسعه شهرستانی است و در بحث تنش آبی و بحران آبی دشتستان و زمین خواری، رسانه ها باید آگاهی مردم را بالا ببرند و روشنگری کنند.

به گزارش «فکرشهر»، «احمد بنافی»، امروز سه شنبه ـ ۱۰ خردادماه ۱۴۰۱ ـ در دیدار با اصحاب رسانه دشتستان، گفت: دنیای رسانه در حال تکامل و نوآوری است و کسی می‌تواند موفق باشد که از تحولات استفاده کرده و خود را روزآمد کند و اگر رسانه ای بخواهد با سیستم دهه شصت و هفتاد کار کند، موفق نخواهد شد.

وی با بیان این که «نحوه تولید محتوا نیز تغییر کرده»، اظهارداشت:مردم نیز  از خواندن اخبار بلند و طولانی به محتواهای کوتاه در فضایی محدود رفته و مطالب را خوانده و قضاوت می کنند.

فرماندار دشتستان همچنین گفت: اخلاق در رسانه باید رعایت شود و یکی از منادیان اخلاق در جامعه، اصحاب رسانه هستند و رسالت آنها باید پیغمبرگونه و نقدهای آنها نیز مشفقانه باشد و آن نقد را با زبانی بیّن و اثرگذار انجام داد.

بنافی گفت: سرمایه اجتماعی باید به کمک رسانه ها برگردانده شود و نباید تفکر مردم این باشد که جمهوری اسلامی نمی‌تواند کارهایی را انجام دهد و این رسالت رسانه است؛ البته تضارب آرا هم وجود دارد و این مشکلی نیست اما در کلیاتی مانند اسلام، ایران، قانون اساسی، سیره امام و انقلاب و... باید پایبند باشیم تا بتوانیم کشور را جلو ببریم.

وی افزود: در جاهایی نیز ذائقه های سیاسی تغییر می‌کند اما این مورد نباید کشمکش در جامعه به وجود آورد و این کشمکش در صندوق رای نتیجه اش مشخص می‌شود.

فرماندار شهرستان دشتستان در ادامه گفت: شما حق دارید با من همکاری کنید یا همکاری نکنید و من نیز هیچ شکایت و گله ای از انتقادات نخواهم داشت و اعتقادی به این موضوع ندارم، اما مهم ترین نکته، توسعه شهرستانی است که همه دوستش داریم.

احمد بنافی درباره مشکلات شهرستان دشتستان نیز اظهارداشت: امروز درگیر تنش آبی هستیم و منابع ما نیز محدود است و مسائلی نیز وجود دارد در این باره که برای جامعه قابل قبول نیست، اما خب اصحاب رسانه در جایی نقد می‌کند و در جایی جامعه را آگاه می‌کند و این رسالت شماست که به مردم آگاهی دهید که آب در وضعیت بدی است و با باغ ویلا و باغ شهری و کشاورزی در جاهایی که آب نیست، بحران به وجود آمده است.

وی ادامه داد: منابع آبی دشتستان به خطر افتاده و در وضعیت بحرانی هستیم و خیلی از اراضی که داریم در حال تعرض به آن هستند و تا اقدامی انجام می‌شود، فضای رسانه ای پر می‌شود از موارد غیرواقع و نمی توان به طور صحیح با زمین خواری مقابله کرد و این کار رسانه ها است که آگاهی مردم را در این رابطه بالا ببرند و روشنگری کار شماست.

فرماندار دشتستان افزود: ما امروز درگیر جنگ در جبهه های مختلف هستیم که ایجاد شبهه می‌کنند و چالش ایجاد می کنند تا بین حاکمیت و مردم فاصله ایجاد شود و این جاست که کمک اصحاب رسانه خود را نشان می‌دهد.

بنافی گفت: دولت در حال عمل جراحی است و این عمل درد و خونریزی ایجاد می‌کند و در ریل درست در حال حرکت است و سیاستی است که به نفع مردم است و در این موارد باید وحدت داشته باشیم تا سیاست های عقلانی و درست در حال توسعه کشور پیش رود.

فرماندار دشتستان اضافه کرد: در هیچ کشوری در دنیا سیاستی پیش نرفته مگر مواقعی که اجماع ملی وجود داشته؛ بر حرف درست باید صحه گذاشت و نبینیم چه کسی گفته است و من نمی خواهم ذائقه های سیاسی مختلف را تغییر دهم، اما کار درست را هم نقد غیرمنصفانه نکنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر