شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۴۴۴۸
سه‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۵:۴۹

فکرشهر: فرماندار جم گفت: اولویت‌های اصلی شهرستان تکمیل پروژه خط انتقال آب و بهبود زیر ساخت‌های آموزش و پرورش شهرستان جم است.

به گزارش فکرشهر از مهر، سید محمد احمدپور ظهر سه شنبه در حاشیه مراسم اهدا تجهیزات مدارس و امضا تفاهم نامه بازدید علمی دانش آموزان از پالایشگاه فجر جم، دغدغه اصلی شهرستان را وضعیت آموزش و پرورش دانست و اظهار داشت: آموزش و پرورش شهرستان جم با حضوری یک مدیر جهادی، معاونین و همراهی مجموعه فرهنگیان به دوران طلایی خود در چندین سال اخیر رسیده است.

فرماندار جم افزود: برای توسعه و پیشرفت آموزش و پرورش شهرستان صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و شهرداری‌ها به مسؤلیت های اجتماعی توجه ویژه کنند.

وی با بیان اینکه در شش ماه گذشته ۴۶ میلیارد در پروژه آب، جاده جم به پالایشگاه، مسائل بهداشتی و آموزش و پرورش شهرستان هزینه شده‌است، یادآور شد: اولویت‌های اصلی شهرستان تکمیل پروژه خط انتقال آب و بهبود زیر ساخت‌های آموزش و پرورش شهرستان جم است.

نماینده عالی دولت، اولویت اول شهرستان را مسئله آب دانست و اضافه کرد: بعضی از روستاها و بخشی از شهر در ۲۴ ساعت کمتر از ۵ ساعت آب، آن هم آب بی کیفیت دارند.

وی وضعیت فعلی از شهرستان را حاصل عملکرد افرادی دانست که شعار دادند و عمل نکردند.

احمدپور با اشاره به اینکه حق مردم جم و پرسنل نفت، گاز و پتروشیمی است که آب با کیفیت داشته باشند، خاطر نشان کرد: عده‌ای پشت صحنه عدم تکمیل خط انتقال آب به شهرستان هستند که در صورت عدم تکمیل و تخصص بودجه لازم با رسانه‌ها شفاف صحبت خواهم کرد.

وی با اشاره به آمار ۲۵ درصدی جمعیت دانش آموزی شهرستان یادآور شد: باید ۲۵ درصد اعتبارات شهرستان در قسمت آموزش و پرورش هزینه شود.

فرماندار جم دبیرستان دخترانه دولتی حضرت مریم را دبیرستانی برشمرد که به همه پرسنل نفت و گاز و پتروشیمی خدمات آموزشی رایگان می‌دهد اما به هیج وجه زیر ساخت لازم ندارد.

وی تجهیز و افزایش امکانات این دبیرستان را محوریت اصلی دانست و گفت: لازم است یک سالن ورزشی در این دبیرستان احداث شود.

محمد احمدپور با اشاره به هزینه ۳۰ میلیاردی شورای راهبری با همراهی نفت و گاز، بیان داشت: تمامی مطالبات ۸ ساله تیم پارس جنوبی پرداخت شده است.

وی با اشاره عدم ساختمان سازی نفت، گاز و پتروشیمی از سال ۹۶ تا ۱۴۰۰، یادآور شد: پرسنل نفت و گاز و پتروشیمی در شهر جم ساکن شدند و باعث شده مدارس شهر جم با کمبود فضای آموزشی و امکانات لازم مواجهه شود.

نماینده عالی دولت توسعه زیر ساخت‌های آموزشی و تجهیز کلاس‌های مدارس سطح شهر را نیازمند دیدگاهی بالاتر از مسؤلیت های اجتماعی دانست و گفت: برای توسعه آموزش و پرورش شهرستان جم و تربیت نسل آینده نیاز به توجه ویژه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر