يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان بوشهر گفت: با راه اندازی اوژانس هوایی در این استان، بوشهر جزو هفدهمین استان برخوردار از این مزیت برای خدمات رسانی به بیماران در کشور به شمار می رود.\n\nبه گزارش فکرشهر، دکتر عبدالکریم دادجو افزود: هرچند 18 مرداد پارسال، بوشهر جزو 14 استانی بود که بطور همزمان اورژانس هوایی در آن ها باید افتتاح می شد اما بدلیل فنی این مهم در بوشهر عملیاتی نشد.\n\nوی یادآورشد: خدمات اورژانس هوایی در استان بوشهر در شرایط عادی با یک دستگاه بالگرد و در مواقع ضروری توسط دو دستگاه بالگرد انجام می شود.
کد خبر: ۱۱۴۶۲
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۸

فکرشهر: رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان بوشهر گفت: با راه اندازی اوژانس هوایی در این استان، بوشهر جزو هفدهمین استان برخوردار از این مزیت برای خدمات رسانی به بیماران در کشور به شمار می رود.

\n\n

به گزارش فکرشهر، دکتر عبدالکریم دادجو افزود: هرچند 18 مرداد پارسال، بوشهر جزو 14 استانی بود که بطور همزمان اورژانس هوایی در آن ها باید افتتاح می شد اما بدلیل فنی این مهم در بوشهر عملیاتی نشد.

\n\n

وی یادآورشد: خدمات اورژانس هوایی در استان بوشهر در شرایط عادی با یک دستگاه بالگرد و در مواقع ضروری توسط دو دستگاه بالگرد انجام می شود.

\n\n

دادجو بااشاره به اینکه از 28 اسفند پارسال اورژانس هوایی بوشهر به طور آزمایشی عملیاتی شده است اضافه کرد:اورژانس هوایی بوشهردر زمان حاضر به صورت رسمی آغاز بکار کرده است و تاکنون دو بیمار را برای مداوا به بیمارستان سوختگی گناوه منتقل کرده است.

\n\n

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان بوشهر ادامه داد:براساس قانون بالگردهای اورژانس هوایی تا شعاع 150کیلومتری مرکز هر استان امکان پرواز دارند که بدلیل ضرورت اعزام بیماران به خارج ازاستان بوشهر این مهم درقالب درخواستی برای افزایش شعاع پروازی توسط اورژانش هوایی بوشهربه مسوولان مرکزی تا شعاع بالای 300 کیلومتر ارایه شده است.

\n\n

دادجو گفت: محدودیت شعاع پروازی برای اورژانس هوایی بوشهر باعث شده تا دو شهرستان جم و عسلویه در جنوب این استان امکان خدمات دهی به بیماران نباشد و درصورت نیاز باید بیماران به شهرستان کنگان از طریق زمینی منتقل و پس از آن از طریق هوایی به مرکز استان اعزام شوند.

\n\n

وی بااشاره به اینکه انتقال بیمار از طریق اورژانس هوایی به صورت رایگان است افزود: با پلیس راه استان بوشهر هماهنگی شده است در صورت نیاز انتقال بیمار تصادفی با مسدود کردن جاده، بیمار اورژانی از طریق بالگرد به مرکز درمانی منتقل شود.

\n\n

به نوشته ی ایرنا، رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان بوشهر اضافه کرد: در استان بوشهر هم اینک 45 پایگاه اورژانس شامل جاده ای ، شهری و هوایی فعال است.

\n\n

دادجو گفت: میانگین حضور اورژانس جاده ای بر بالین بیمار در کشور 15 دقیقه و در بوشهر این شاخص بین هشت تا 9 دقیقه است.

\n\n

وی افزود: این شاخص برای اورژانس شهری نیز در کشور 9دقیقه و در استان بوشهر پنج دقیقه است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر