دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر:
فکرشهر: حسین دلشب با اشاره به اینکه پاکسازی جزیره جهت تخم گذاری بهینه سایر پرندگان مهاجر از جمله پرستو دریایی گونه سفید انجام شده است افزود: همچنین تعداد 300 نهال حرا نیز در محل های مستعد این جزیره ...
کد خبر: ۱۱۴۸۳
سه‌شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲

 فکرشهرمدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اظهار داشت: کارشناسان این اداره کل و اداره محیط زیست تنگستان با همراهی گروهی از دوستداران محیط زیست بمناسبت گرامیداشت روز جهانی پرندگان مهاجر نسبت به انجام عملیات آشیانه سازی در جزیره هاله شهرستان تنگستان اقدام نمودند که حدود 30 آشیانه مصنوعی جهت اگرتهای ساحلی تعبیه شد.

\n\n

 به گزارش فکرشهر از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، روز جهانی پرندگان مهاجر که حدود 10 سال است تا به امروز  همه ساله  در روزهای نهم و دهم ماه می میلادی در جهان گرامی داشته می شود، در سال جاری نیز مطابق با 19 و 20 اردیبهشت ماه در استان بوشهر مورد توجه قرار گرفت.

\n\n

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان این مطلب گفت: این روز که بمنظور مشارکت همگان درموضوع حفاظت از پرندگان مهاجر و زیستگاه های آنها  مورد توجه دوستداران محیط زیست و پرندگان واقع شده است بهانه ای است تا همه اقشار دولتی و غیر دولتی با بهبود عملکرد خود نسبت به این زیستمندان ارزشمند در راه بقا و حفاظت از نسل آنها کوشا باشند.

\n\n

حسین دلشب افزود: با عنایت به شعار امسال این روز" انرژی- سازگار با حمایت پرندگان" لزوم توجه همه دست اندرکاران فعالیتهای صنعتی در حفظ حقوق این حیوانات در احداث ابنیه و تجهیزات مرتبط با تولید انرژی ضمن تمرکز برانرژی های نوین و تجدید پذیر و همچنین حمایت از تنوع زیستی آنها ضروری می باشد.

\n\n

وی تصریح کرد: عمده پرندگان مهاجر استان بوشهر شامل دو طیف می باشند که گروهی از آنها پرندگان مهاجر تابستان گذران هستند که در نیمه اول سال جهت زادآوری به زیستگاه های مستعد استان بخصوص جزایر پارک ملی دیر- نخیلو مهاجرت دارند و جوجه آوری غالب آنها در ماه های خرداد و تیر می باشد. طیف دیگر، پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی زمستان گذران هستند که در نیمه دوم سال در استان حضور داشته و اوج جمعیت  آنها در ماه های دی و بهمن می باشد.

\n\n

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر همچنین اظهار داشت: کارشناسان این اداره کل و اداره محیط زیست تنگستان با همراهی گروهی از دوستداران محیط زیست بمناسبت گرامیداشت این روز نسبت به انجام عملیات آشیانه سازی در جزیره هاله شهرستان تنگستان اقدام نمودند که حدود 30 آشیانه مصنوعی جهت اگرت های ساحلی تعبیه شد.

\n\n

حسین دلشب با اشاره به اینکه پاکسازی جزیره جهت تخم گذاری بهینه سایر پرندگان مهاجر از جمله پرستو دریایی گونه سفید انجام شده است افزود:  همچنین تعداد 300 نهال حرا نیز در محل های مستعد این جزیره کاشته شد که رشد این درختان در آینده تأثیر بسزایی در بالا رفتن کیفی زیستگاه پرندگان حاضر در این جزیره و تنوع زیستی آن خواهد داشت. 

\n\n

\n\n

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر