يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس با بیان اینکه ‌بیشتر عزل و نصب‌ها در بوشهر سیاسی است، گفت: عزل و نصب‌ها باید بر مبنای دانش، ادب، آداب و شایستگی باشد.\n\nبه گزارش فکرشهر، عبدالکریم جمیری ظهر امروز در گردهمایی فرهنگیان استان بوشهر اظهار داشت: مقام معلم رفیع است ولی متاسفانه ما نتوانسته‌ایم این جایگاه را به خوبی نشان دهیم.\n\nجمیری افزود: برخی افراد از خواسته به حق فرهنگیان استفاده سیاسی می‌کنند و از وجود معلمانی که سراسر عشق به تربیت هستند بهره‌برداری جناحی می‌کنند و ممکن است با این بهره‌برداری لطمه‌ای به نظام وارد شود.
کد خبر: ۱۱۴۹۱
سه‌شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲

فکرشهر: نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس با بیان اینکه ‌بیشتر عزل و نصب‌ها در بوشهر سیاسی است، گفت: عزل و نصب‌ها باید بر مبنای دانش، ادب، آداب و شایستگی باشد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، عبدالکریم جمیری ظهر امروز در گردهمایی فرهنگیان استان بوشهر اظهار داشت: مقام معلم رفیع است ولی متاسفانه ما نتوانسته‌ایم این جایگاه را به خوبی نشان دهیم.

\n\n

جمیری افزود: برخی افراد از خواسته به حق فرهنگیان استفاده سیاسی می‌کنند و از وجود معلمانی که سراسر عشق به تربیت هستند بهره‌برداری جناحی می‌کنند و ممکن است با این بهره‌برداری لطمه‌ای به نظام وارد شود.

\n\n

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس اضافه کرد: کسانی که می‌گویند کار آموزش و پرورش و وجود فرهنگیان یک وجود مصرفی است خیانت کردند، آنان نمی‌دانند که آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری است و مهم‌ترین سرمایه‌گذاری تعلیم و تربیت است و هیچ قدرتی و هیچ سرمایه و عزتی چه در عرصه مادی و چه در عرصه معنوی بدون وجود معلم و امر تربیت و تعلم میسر نخواهد بود.

\n\n

جمیری افزود: بالاترین مسئولیت و نقش را در جامعه به معلم داده‌اند تا او انسان‌ها را تربیت کند و هرگونه پیشرفت توسعه و ارتقای مادی و معنوی در گرو وجود معلم و نقش‌آفرینی اوست.

\n\n

وی با بیان اینکه مسئولان باید به گونه‌ای عمل کنند که معلمان با رغبت مسئولیت بزرگ خود را بر‌عهده بگیرند به مسائل و مشکلات فرهنگیان از قبیل بیمه طلایی فرهنگیان، طرح رتبه بندی معلمان، کمبود بودجه در دانشگاه فرهنگیان، کمبود امکانات رفاهی و آموزشی، عدم وجود فعالیت‌های علمی در دانشگاه، حقوق و مزایای کم معلمان و هزینه پایین سرانه مدارس اشاره کرد.

\n\n

این نماینده مجلس با بیان اینکه بخش عمده نگرانی‌های فرهنگیان تفاوت دریافتی نسبت به دیگر کارمندان دستگاه‌ها‌‌ست، افزود: تفاوت زیاد در میزان پرداخت بین فرهنگیان و دیگر ادارات، جدید نیست و این اختلاف در طولانی مدت اتفاق افتاده که این تفاوت باعث رنج فرهنگیان شده است.

\n\n

وی با بیان اینکه امسال 5 هزار میلیارد تومان به بودجه وزارت آموزش و پرورش اضافه شده، خاطرنشان کرد: این وزارتخانه می‌تواند تفاوتی که در فیش‌های حقوقی فرهنگیان شکل تبعیض به خود گرفته ‌را حل کند.

\n\n

به نوشته ی فارس، جمیری با عنوان اینکه بیشتر عزل و نصب‌ها در بوشهر سیاسی است، عنوان کرد: عزل و نصب‌ها باید بر مبنای دانش، ادب، آداب و شایستگی باشد، همچنین در بخش آموزش و پرورش که انتصابات ناصحیح موجب آسیب‌های فراوانی می‌شود.

\n\n

وی در خصوص جایگزینی فرزندان فرهنگیان بعد از بازنشستگی والدین فرهنگی، تصریح کرد: این موضوع صحت ندارد و تنها یک امتیاز مثبت در روند استخدام افراد است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر