شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۴۹۲۴
سه‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: غفلت از محیط زیست به عنوان سرمایه عظیم خدادادی گاه پیامدهای نامطلوبی در پی دارد و این اشتباه به صورت سهوی یا عمدی، خطایی نابخشودنی است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، احمد محمدی‌زاده روز سه‌شنبه در پیامی به مناسبت هفته محیط زیست، اظهار کرد: محیط زیست و تنوع زیستی در جهان امروز تبدیل به یک مسأله حیاتی و بسیار مهم شده، آنچنان که محیط زیست به مانند میراثی ارزشمند است که بشر آن را از نسل‌های قبل به امانت گرفته و باید در عین سلامت به نسل‌های بعد بسپارد.

وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه " مسأله محیط زیست یا حفظ منابع طبیعی، مسأله‌ای تجملاتی یا درجه ۲ نیست، یک مسأله حیاتی است"، یادآور شد: اصل پنجاهم قانون اساسی حفاظت از محیط زیست را یک وظیفه همگانی می‌داند و هرگونه فعالیتی که منجر به نابودی محیط زیست شود را ممنوع می‌کند.

 استاندار بوشهر ادامه داد: رعایت ملاحظات زیست محیطی و توسعه پایدار به منظور استفاده منطقی از منابع طبیعی و محیط زیست، شعار دولت انقلابی است و همسو با این شعار به استقبال هفته محیط زیست می‌رویم.

محمدی‌زاده بیان کرد: هفته محیط زیست ۱۴۰۱ با شعار "محیط زیست مردم‌پایه، هوشمند و فناورانه" نام‌گذاری شده است که حکایت از عزم جدی دولت انقلابی برای پیوند زدن نقش مردم در حفظ محیط زیست و تنوع زیستی دارد.

وی افزود: این حفاظت و حراست از انفال الهی جز با اقدام‌های دانش‌بنیان و علمی امکان پذیر نیست و این چنین است که گرامیداشت هفته محیط زیست در سال ۱۴۰۱ با شعار سال "تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین" نیز هم‌نوایی و همسویی دارد.

محمدی‌زاده گفت: بدون شک آرزوی داشتن محیط زیستی سالم و عاری از هرگونه آلودگی و تخریب و طبیعت مناسب برای انسان‌ها و دیگر موجودات، عزمی جدی برای حفظ، نگهداری و بهره‌برداری صحیح از مواهب و منابع زیبای زمین را می‌طلبد که این مهم با همکاری و مشارکت فعالانه مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد با دستگاه‌های اجرایی مربوط میسر می‌شود.

استاندار بوشهر ضمن تبریک فرارسیدن هفته محیط زیست به دست‌اندرکاران صدیق، مسئؤلان دلسوز، محیط‌بانان جان بر کف و فعالان محیط زیستی آگاه در سراسر استان بوشهر، اظهار کرد: امید است  که تلاش‌های دانش‌بنیان و مردم‌پایه در محیط زیست استان بوشهر به حفاظت و حراست هرچه بهتر از محیط زیست و تنوع زیستی این استان منجر شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر