يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۴۹۷۷
چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰

فکرشهر: نخستین جشنواره مشاعره علوی همزمان با دهه ولایت (عید قربان تا عید غدیر) در استان بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش فکرشهر، دبیر نخستین جشنواره مشاعره علوی بوشهر روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا هدف از برگزاری مشاعره علوی را جریان سازی، ترویج و اعتلای جریان فرهنگی علوی و استفاده از ذوق و توان شاعران برای ترویج فرهنگ و سیره علوی در جامعه عنوان کرد.

تیمور یزدان شناس افزود: در راستای بیان فضائل و مناقب حضرت علی (ع) نیز سال گذشته همزمان با ۱۳ رجب سالروز ولادت حضرت علی (ع) دبیرخانه دائمی مشاعره علوی در این بنیاد راه اندازی شده است.

وی بیان کرد: مشاعره علوی با همکاری بسیج ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندان برگزار می‌شود.

دبیر نخستین جشنواره مشاعره علوی بوشهر اضافه کرد: تاکنون بالغ بر ۱۵ هزار بیت شعر در ارتباط با امیرالمومنین جمع آوری شده و قرار است با همت بنیاد بین المللی غدیر این شعرها تبدیل به کتاب شوند.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر، تجربه موفق برگزاری چندین مرحله جشنواره کشوری مشاعره  رضوی را در کارنامه خود دارد گفت: تلاش می‌شود جشنواره مشاعره علوی نیز بسیار شایسته برگزار شود.

یزدانشناس با تاکید بر استفاده از همه ظرفیت‌های هنری برای بیان و ارائه معارف اهل بیت (ع) افزود: شعر یکی از هنرهای اثرگذار و ماندگار در دوره های تاریخی است و برگزاری جشنواره مشاعره علوی در دهه غدیر نشاط و فضای معنوی را برای این استان به ارمغان می‌آورد.

دبیر نخستین جشنواره مشاعره علوی استان بوشهر از علاقمندان این حرکت فرهنگی خواست تا برای شرکت در این جشنواره به دبیرخانه واقع در بنیاد بین المللی غدیر  و دفاتر این بنیاد در شهرستان های این استان مراجعه و ثبت نام کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر