شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مردم و مسوولان استان بوشهر امروز چهارشنبه از چهار یادگار سال های ایثار و شهادت بازگشته از سرزمین های حماسه و غیرت رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس استقبال کردند.\n\nبه گزارش فکرشهر، آیین استقبال مهمانان ویژه پرواز تهران - بوشهر توسط مردم و مسوولان این استان در سالن پروازهای خارجی فرودگاه بوشهر انجام شد و سپس پیکرهای پاک این شهدای گمنام بر دستان همرزمان و مردم خداجوی استان بوشهر در خیابان امام رضا (ع) این شهر با شکوه خاصی تشییع شد .
کد خبر: ۱۱۵۰۰
چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳

فکرشهر: مردم و مسوولان استان بوشهر امروز چهارشنبه از چهار یادگار سال های ایثار و شهادت بازگشته از سرزمین های حماسه و غیرت رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس استقبال کردند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، آیین استقبال مهمانان ویژه پرواز تهران - بوشهر توسط مردم و مسوولان این استان در سالن پروازهای خارجی فرودگاه بوشهر انجام شد و سپس پیکرهای پاک این شهدای گمنام بر دستان همرزمان و مردم خداجوی استان بوشهر در خیابان امام رضا (ع) این شهر با شکوه خاصی تشییع شد .

\n\n

دراین آیین معنوی که مسوولان و اقشار مختلف مردم حضور داشتند پس از گلباران و وداع با این اسوه های سال های عشق و حماسه پیکر شهدای گمنام برای خاکسپاری به شهرستان های تنگستان و دیلم منتقل شد.

\n\n

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بوشهر گفت: دو تن ازاین شهدا درشهر دلوار از توابع شهرستان تنگستان و دو تن دیگر در شهر امام حسن شهرستان دیلم فردا( پنجشنبه ) همزمان با شهادت امام موسی کاظم (ع) تشییع و خاکسپاری خواهند شد. 

\n\n

احمد موحد افزود: براساس آزمایش های DNA انجام شده روی پیکر این شهدا، یکی از آن ها 22 ساله درعملیات والفجر مقدماتی فکه در 20بهمن ماه سال 61 و شهید دیگر 17 ساله در عملیات خیبر جزیره مجنون در سوم اسفند 62 به درجه رفیع شهادت نایل شده اند که پیکر این دو شهید در شهر دلوار زادگاه رییسعلی دلواری سردار جنوب مبارزه با پیراستعمار انگلیس خاکسپاری می شوند. 

\n\n

به نوشته ی ایرنا، وی یادآورشد: دو شهید شهرامام حسن نیز یکی 19 ساله در عملیات جزیره مجنون درسوم اسفند 62 و شهید دیگر در سن 20 سالگی در تک دشمن در منطقه زبیدات عراق در21 تیر سال 67 به شهادت رسیده اند. 

\n\n

سرهنگ موحد اضافه کرد: با تشییع و تدفین این چهار شهید تعداد شهدای گمنام خاکسپاری شده دراستان بوشهر به 99 تن می رسد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر