سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
ابراهیم رضایی در پاسخ به سوالات «فکرشهر» مطرح کرد:
فکرشهر: در بحث وزارت نفت توانستیم امتیازات بیشتری از دولت جدید بگیریم/ من مسوول گروه دوستی پارلمانی ایران با کشورهای روسیه، عراق، کویت و نیجر هستم/ پاسخ رضایی به سوالات «فکرشهر» درباره تعطیلی اصناف در دشتستان به دلیل افزایش مالیات ها و عدم دسترسی مردم برازجان به کانال های صداوسیما و نبودن آنتن گیرنده دیجیتال در برخی نقاط؛ خارج شدن دشتستان از بومی مناطق جنوبی استان و نفت و گاز و پیگیری بیمه خبرنگاران سایت ها...
کد خبر: ۱۱۵۰۸۰
پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۶

فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در وزارت نفت، دستور رییس جمهور هم روی زمین مانده و ما هم شاکی هستیم و متاسفم که بگویم حاصل لابی های پنهان و کثیفی است که در جریان است. 

ابراهیم رضایی ـ امروز پنج شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ـ در نشست با خبرنگاران در برازجان، در پاسخ به سوال خبرنگار «فکرشهر» درباره استفاده از ظرفیت وزارت نفت برای توسعه دشتستان و احداث بیمارستان نفت نرگسی در گچساران به جای دشتستان و اشاره به سخنان خود نماینده به این نکته که بعد از رفتن «زنگنه» از وزارت نفت و آمدن دولت جدید می توان امتیازات بیشتری از وزارت نفت گرفت، توضیح داد: در بحث وزارت نفت توانستیم امتیازات بیشتری از دولت جدید بگیریم. بحث راه گیسکان، یک زمین چمن جدید برای شهر برازجان، تکمیل استخر دانش آموزی برازجان با کمک نفت انجام خواهد شد. در برخی از نقاط دیگر شهرستان هم پروژه هایی تعریف شده؛ در حوزه بهداشت و درمان نیز تقریبا در همه مراکز درمانی، چه بیمارستان و چه مراکز جامع سلامت، تجهیزاتی را از نفت گرفتیم و در دور جدید هم برای بحش هایی که تازه راه اندازی شده امکاناتی را گرفتیم. 

وی دادامه داد: باز هم قانع نیستیم به این میزان و در حال رایزنی هستیم تا در طرح هادی روستاها همچون گذشته، اعتباراتی را بگیریم که ان شااله بتوانیم به کمک نفت، عقب ماندگی ها در دشتستان جبران بکینم و موراد دیگری هم هست که جزییاتش را بعد از ابلاغ نهایی اعلام خواهیم کرد.

نماینده دشتستان در مجلس، در پاسخ به سوال دیگر «فکرشهر» درباره استفاده نکردن وزارت نفت از بومی های استان بوشهر نیز گفت: این مساله را من هم در نطق اخیرم در مجلس گفتم؛ یک بار به رییس جمهور محترم گفتم؛ رییس جمهور دستور دادند ولی متاسفانه در وزارت نفت، دستور رییس جمهور هم روی زمین مانده و ما هم شاکی هستیم. این بی توجهی به نیروهای توانمند بومی در صنایع نفت و گاز استان بوشهر، حتما قابل تحمل نیست و شایسته این مردم نیست و بی احترامی به مردم استان بوشهر است و متاسفم که بگویم حاصل لابی های پنهان و کثیفی است که در جریان است و ماحصل آن، محرومیت متخصصین و نیروهای بومی پاکدست ما است.

وی افزود: باندهایی متاسفانه برای تقسیم این مسوولیت ها در نفت شکل گرفته؛ من از ابزار نظارتی خودم در مجلس شورای اسلامی دارم استفاده می کنم و شما هم ان شااله کمک کنید تا ما بتوانیم نتیجه بگیریم.

رضایی در پاسخ به سوال دیگر «فکرشهر» درباره اجرا نشدن بیانیه گام دوم انقلاب و انتصاب افراد در شرف بازنشستگی در پست های مدیریتی شهرستان، ابراز داشت: مستحضرید که من از همه وزرا درباره اجرای گام دوم انقلاب بدون استثنا سوال پرسیدم و همه آمده اند مجلس و چند وزیری هم که نیامده اند، برای اجرای بیانیه گام دوم خواهند آمد. 

وی ادامه داد: در دشتستان، فرماندار که به تازگی منصوب شده و خود فرماندار، جزو جوانان گام دومی و جزو دهه شصتی ها است. ما امید داریم با حضور فرماندار جدید و بازگشت دشتستان به روزهای خوبش، شاهد تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در دشتستان باشیم. گام دوم انقلاب را در استان که چندان ندیدیم، ان شااله امیدواریم در دشتستان شاهد آن باشیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس، در پاسخ به سوال دیگر «فکرشهر» درباره گروه های دوستی ایران و دیگر کشورها و فواید مسوولیت وی برای شهرستان و استان نیز، گفت: من مسوول گروه دوستی پارلمانی ایران با کشورهای روسیه، عراق، کویت و نیجر هستم و فعالیت هایی هم داشته ایم. 

ابراهیم رضایی توضیح داد: کویت که پارلمان ندارد و درون خودشان مشکل دارند، نیجر هم که در سیاست خارجی ما کشور مهمی به حساب نمی آید؛ ولی در بحث عراق و روسیه نسبتا فعالیم، سفرهایی داشته ایم و مذاکراتی هم داشته ایم. تلاش کرده ام از این ظرفیت برای توسعه صادراتمان به روسیه استفاده کنم. جلساتی با صادرکنندگان و تولید گنندگان خودمان با سفیرمان در روسیه در مجلس شورای اسلامی چند ماه قبل برگزار کردیم. مسایل بررسی شد. البته یک راه طولانی دارد که بخش عمده آن تعهدات ما است. 

وی ادامه داد: مثلا زیرساخت های حمل و نقل به روسیه فراهم نیست. روسیه یک کشور ۱۵۰ میلیونی، یک کشور ثروتمند و یک کشور همسایه است. به جای این که بخواهیم برویم کشورهای دیگری مثل امریکای جنوبی و آن سر دنیا تعامل کنیم و دنبال نرخ صادرات باشیم، می توانیم از همین کشورهای همسایه استفاده کنیم مثل روسیه و طبیعتا هزینه کم تری هم دارد.

رضایی افزود: استفاده از ظرفیت اقتصادی روسیه، خیلی مغفول مانده و در این باره واقعا کم کاری کرده ایم. اگر ارتباطات سیاسی خوبی داریم باید از آن در حوزه اقتصادی استفاده کنیم و به نقع مردم ما بود و به نفع آن ها هم بود؛ به نفع هر دو طرف بود. 

نماینده دشتستان در مجلس توضیح داد: در سفری که به همراه رییس جمهور محترم به روسیه داشتیم هم این مسابل بررسی شد و توافقات خوبی هم شد؛ مثل قطعه راه آهن رشت ـ آستارا. این قطعه که شکل بگیرد؛ کریدور ریلی و راهی هم انجام می شود و اتصال ما به روسیه از راه دریا باید انجام شود چرا که مطمئن ترین راه است، به جای کشور ثالثی مثل آذربایجان یا ترکمنستان که هر کدام چالش هایی برای ما دارند، بهتر است که مسیر دریایی بین ما و روسیه شکل بگیرد که آن هم نیاز به زیرساخت دارد؛ نیاز به بندر دارد؛ نیاز به کشتی های رورور دارد و این ها مواردی است که من دارم دایما پیگیری می کنم.

وی اضافه کرد: کارهایی شروع شده و دولت هم اقداماتی آغاز کرده؛ آن گونه که ما انتظار داشتیم جلو نرفته؛ اگر هر دو طرف به تعهداتشان عمل کنند، خیلی در روابط اقتصادی ما تحولی صورت خواهد گرفت. 

او گفت که «به مساله ما و روسیه و صادرات ما به روسیه می توان مفصل در وقتی دیگر پرداخت».

ابراهیم رضایی در پاسخ به سوالات دیگر «فکرشهر» درباره تعطیلی اصناف در دشتستان به دلیل افزایش مالیات ها و عدم دسترسی مردم برازجان به کانال های صداوسیما و نبودن آنتن گیرنده دیجیتال در برخی نقاط نیز گفت: مالیات اصناف را در تهران پیگیری خواهم کرد و درباره گیرنده دیجیتال، در مناطقی که گیرنده نیست، حتما از صداوسیما پیگیری خواهیم کرد.

وی درباره خارج شدن دشتستان از بومی مناطق جنوبی استان و نفت و گاز و پیگیری بیمه خبرنگاران سایت ها نیز در پاسخ به پیشنهاد «فکرشهر» گفت: در بحث خارج کردن دشتستان از مصوبه نیروهای بومی، حتما وزیر نفت و وزرای مربوطه را به مجلس احضار خواهیم کرد و در بحث بیمه خبرنگاران، را اگر من  بتوانم به رسانه ها کمک کنم، حتما برای کمک آمادگی دارم.

ابراهیم رضایی ادامه داد: در برخی موارد نیاز است که شما هم در جریان باشید و با ما همفکری داشته باشید ولی برخی مسایل را نمی توان گفت چرا که گفتنش می تواند چالش جدید ایجاد کند؛ معنی اش این نیست که من نسبت به مسایل مردم بی تفاوت بودم یا کاری نکردم. من از حق بچه های خودمان مطلقا نه کوتاه آمده ام و نه خواهم آمد.

نظرات بینندگان
مردم بخت برگشته دشتستان
|
-
|
پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۵۷
این پاسدار رضایی واقعا ........... و .......... نماینده در بین تمام ادوار نمایندگان دشتستان است، واقعا آدم تعجب می کنه همچین شخصی که عملا هیچ کاری نمی تواند پیش ببرد نماینده یه شهرستان شده است. همش حرف می‌زند... گفتم... قبول نداشتم ... قبول نکردم ...باید بشود... تقصیر دولت قبل است... این کلمات همیشگی آقای رضایی است. واقعا که چقد ناراحت کننده است حال روز مردم دشتستان با این مسئولین و نماینده
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر