جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۵۱۴۳
جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸

فکرشهر: معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر گفت: نمایشگاه صنایع‌دستی امروز همزمان با روز جهانی صنایع دستی در ۴ شهرستان استان برگزار می‌شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، لیلا رحیمی بیان کرد: امروز هم‌زمان با روز جهانی صنایع‌دستی و آغاز هفته صنایع‌دستی، نمایشگاه‌های عرضه تولیدات بومی این حوزه در شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، دیر و جم برپا می‌شود.

وی عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی با خرید تضمینی محصولات از سوی شورای راهبردی پتروشیمی‌های استان از دیگر برنامه‌های ما در این هفته خواهد بود که مورد استقبال گسترده صنعتگران و هنرمندان هم استانی قرار گرفته است.

معاون اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ادامه داد: همچنین کارگاه آموزشی یک روزه‌ای در رشته‌های خوس دوزی و صنایع‌دستی دریایی با هدف ترویج و معرفی ظرفیت‌های استان بوشهر در رشته‌های بومی به مناسبت هفته صنایع‌دستی در استان برگزار می‌شود.

رحیمی خاطرنشان کرد: در اردیبهشت ماه امسال رشته ساخت لنج سنتی (لنج تزیینی)، با کد مجزا در فهرست رشته‌های بومی استان به ثبت رسید که در هفته صنایع‌دستی، به منظور آشنایی با بخش‌های مختلف کار در این زمینه برای علاقه‌مندان کارگاهی برپا خواهد شد و از این راه فرصت‌های شغلی در این خصوص اطلاع‌رسانی می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر