جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرعامل سازمان آب منطقه ای بوشهر گفت: با توجه به بحران کم آبی وخشکسالی ها، توسعه کشت به ویژه کشت نخیلات جدید در این استان ممنوع است.\n\nبه گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، شاپور رجایی در نشست با مسوولان شهرستان تنگستان افزود: دشت اهرم نقش مهمی در تامین آب اراضی کشاورزی دارد و باید با توجه به ظرفیت های موجود آن، به صورت پایلوت در اجرای شیوه آبیاری نوین در استان معرفی شود.\n\nوی عنوان کرد: تعداد چاههای مجاز شهرستان تنگستان حدود یک هزار 200 حلقه است که سالانه بیش از 63 میلیون متر مکعب آب از منابع زیر زمینی این منطقه برداشت می شود.
کد خبر: ۱۱۵۴۰
پنجشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۵

فکرشهر: مدیرعامل سازمان آب منطقه ای بوشهر گفت: با توجه به بحران کم آبی وخشکسالی ها، توسعه کشت به ویژه کشت نخیلات جدید در این استان ممنوع است.

\n\n

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، شاپور رجایی در نشست با مسوولان شهرستان تنگستان افزود: دشت اهرم نقش مهمی در تامین آب اراضی کشاورزی دارد و باید با توجه به ظرفیت های موجود آن، به صورت پایلوت در اجرای شیوه آبیاری نوین در استان معرفی شود.

\n\n

وی عنوان کرد: تعداد چاههای مجاز شهرستان تنگستان حدود یک هزار 200 حلقه است که سالانه بیش از 63 میلیون متر مکعب آب از منابع زیر زمینی این منطقه برداشت می شود.

\n\n

مدیرعامل سازمان آب منطقه ای استان بوشهر گفت: برداشت 17 میلیون و500هزار متر مکعب از منابع آب زیر زمینی توسط 753 حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان تنگستان برداشت می شود که سبب افت شدید برداشت آب از چاههای مجاز شده است.

\n\n

رجایی تاکید کرد: در دشت اهرم هیچ گونه منبع آبی برای توسعه بخش کشاورزی وجود ندارد و تنها با اصلاح شیوه آبیاری و بکار گیری روشهای مدرن و نوین آبیاری، امکان تامین آب اراضی مهیا می شود.

\n\n

وی از کاهش برداشت 10 درصدی آب از چاههای آب کشاورزی خبرداد و گفت: بر اساس مصوبات جلسه شورای عالی آب کشور، باید میزان برداشت آب از منابع آبی 10 درصد کاهش یابد تا بتوان نسبت به احیاء و تعادل بخشی دشت اقدام کرد.

\n\n

مدیرعامل سازمان آب منطقه ای استان بوشهر ساماندهی چاه های غیرمجاز، اجرای طرح های تغذیه مصنوعی، بکارگیری روش آبیاری مدرن و فرهنگ سازی در صرفه جویی مصرف آب را یک ضرورت دانست و افزود: اصلاح ساختار مصرف آب کشاورزی شهرستان تنگستان باید در دستور کار قرار گیرد.

\n\n

رجایی از آغاز عملیات ساخت سد خائیز تنگستان خبرداد و بیان کرد: ساخت سد خائیز تنگستان امسال اجرایی می شود که سالانه 15 میلیون متر مکعب روان آبهای این شهرستان را ذخیره می کند.

\n\n

وی تاکید کرد: می توان یک هزار و 300 هکتار از سطح زیر کشت نخیلات تنگستان را به سیستم مکانیزه و تحت فشار تبدیل کرد.

\n\n

مدیرعامل سازمان آب منطقه ای استان بوشهر گفت: ازعمده مشکلات کشاورزان موضوع نصب کنتور هوشمند روی چاههای کشاورزی است که براساس تصمیمات مشترک برنصب کنتور هوشمند واجرای سیستم آبیار نوین تاکید شده است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر