شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۵۸۰۱
يکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱

فکرشهر: معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: تا پایان سال تولید جوجه در استان بوشهر ۱۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد.

به گزارش فکرشهر از مهر، افشین قطبی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی برای تولید و تأمین گوشت مرغ است.

وی با بیان اینکه نگرانی در تولید و عرضه گوشت مرغ در استان وجود ندارد اضافه کرد: سال گذشته ۲۲ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها استان انجام و هفت هزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ تولید شد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطرنشان کرد: جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان بوشهر در دو ماه نخست امسال تسهیل و تسریع شده است.

وی بیان کرد: با افتتاح فاز دوم جوجه کشی و مرغ مادر در استان بوشهر تولید جوجه تا پایان سال در استان بوشهر ۱۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد و کشتارگاه چهارم مرغ هم فعال می‌شود.

پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش

قطبی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش از این طرح همچنان ادامه دارد تصریح کرد: تأمین تسهیلات در گردش تولید کنندگان گوشت مرغ مورد تأکید است و بانک‌های عامل در حال پرداخت برای حل مشکلات نقدینگی مرغداران هستند.

وی حمایت ویژه از مرغداری‌ها را مورد اشاره قرار داد و افزود: در راستای اجرا طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها و همچنین مساعدت لازم برای تأمین نقدینگی مورد نیاز مرغداران و تأمین نهاده‌های مورد نظر و تداوم روند تولید، به‌ویژه جوجه‌ریزی از ابتدای طرح تاکنون ۷۲ پرونده تسهیلات بانکی در زیر بخش دام و طیور استان با رقمی معادل ۲۵۵ میلیارد ریال پرداخت شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: این تعداد شامل ۲۱ واحد مرغداری به مبلغ ۲۲۵ میلیارد ریال و ۵۱ واحد دامداری به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر